Stan W Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 Niet echt een ruillijst aangezien ik op het moment al ruimtegebrek in mijn moestuin heb. En nog genoeg te zaaien onder andere dankzij de zadenruildoos afgelopen najaar. Echter heb ik een redelijk groot aantal goed bewortelde stekken van aalbessen, kruisbessen en zwarte bessen waar ik graag mensen mee blij maak. Aalbes: Jonkheer van Tets (10 stuks of wat) Witte Hollander (10-15 stuks) Rovada (enkelen) Pink Champagne (1 of 2) Kruisbes: Mucurines (zeker 10 planten) Hinnonmaki rood (3-5 stuks) Zwarte bes: Ojebyn (3 tot 5?) Tsema (~5 planten) Titania (enkele planten) Weet de exacte aantallen niet, kan ze morgenochtend voor vertrek wel even tellen indien nodig. Verder heb ik een grote stapel van P9 potjes en nog een maat kleiner denk 5 of 6 cm in diameter. Tevens vergelijkbare formaten maar dan ronde potjes. Mocht iemand die graag wat willen, dan neem ik ze mee. Zou zo niet goed weten wat ik er voor terug wil, alles wat nuttig is voor in de moestuin wellicht. Quote
acpronk Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 Pink Champagne is @Ciska wel in geïnteresseerd. Tenminste, ik dacht dat het Ciska is. @Goldfish voor wie had je afgelopen najaar de roze bes meegenomen? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 Kan ik ook 1 of 2 zwarte bessen krijgen? Met een beetje goede smaak.Ik heb Chinese yam, zoete aardappels en honingverbena over. Oh, en rode oca. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goldfish Geplaatst: 15 april 2023 Geplaatst: 15 april 2023 Pink Champagne is erg welkom! Een stuk of 50 P9 vierkant ook. Kan ik weer een paar jaar vooruit met het weggeven van zaaiilingen. Quote
Goldfish Geplaatst: 15 april 2023 Geplaatst: 15 april 2023 @acpronk Ik heb geen idee meer aan wie. Dit los van de omstandigheid dat Pink Champagne niet alleen een aalbes is maar ook een tomatenras (dat ik vandaag bij me heb). Quote
Ciska Geplaatst: 1 mei 2023 Geplaatst: 1 mei 2023 (aangepast) @acpronk @Goldfish @Stan W, ja klopt Vincent heeft een mooi exemplaar meegenomen vorig najaar. Loopt inmiddels mooi uit. Was wel geen PC, maar ander soortje roze bes. Ben benieuwd naar de smaak. Misschien tzt ruilen van stekken? Gr cis 1 mei 2023 aangepast door Ciska Quote
acpronk Geplaatst: 1 mei 2023 Geplaatst: 1 mei 2023 Klopt, PC had ik van fruitbomen.net en jij een andere. Je zei nog dat je die ook wilde en we zouden stekken gaan ruilen want ik ben ook wel geïnteresseerd in de jouwe. Ben alleen vergeten welk ras dat is.Stekken ruilen wordt dan in het najaar (kale stek) of volgend voorjaar (geworteld). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Stan W Geplaatst: 2 mei 2023 Auteur Geplaatst: 2 mei 2023 Volgens mij had ik in oktober alleen Witte Hollander van de aalbessen meegenomen. Pink Champagne vorige jaar maart/april pas gestekt dus die was het zeer waarschijnlijk niet. Tijdens de laatste MTFD in april had ik deze cultivar wel bij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.