Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben ook van plan een verhoogde aspergebak te maken (zo'n 80cm hoog en 1m breed). Ik zou op dat stukje mijn tomaten willen zetten met een dakje boven hun hoofd en op datzelfde stuk ook nog eens maïs willen zetten.

Het probleem is, waar zet ik dit het best?

Hieronder een RUWE schets van het stukje waarover ik het heb:

aspergebakdilemma.png

Bovenaan de aspergebak, daaronder mijn tomaten met een dakje erboven en daaronder de mais. De zon gaat over de moestuin dus van Oost naar West.

Denken jullie dat dit zou lukken of ben ik te optimistisch? Mais gaat toch gemakkelijk aan 2m en de tomaten zo'n 1m50. De aspergebak is iets wat niet zo mobiel is, daarom dat ik zeker wil weten of het goed is.

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Geplaatst:

Zolang de mais niks van zon wegneemt van de tomaten, lijkt het mij een goed plan.....ze krijgen dus van links, boven en rechts de zon zoals je ze nu in de planning staan?

Geplaatst:

Jaja Limo heeft gelijk had gewoon niet goed gekeken waar noorden was, dacht rechtsonder

Pijltje niet goed bekeken.

Was verwarrend met de zonboog, die moest in feite dan aan de onderkant getekend zijn.

Nu leek het of de zon draait over het noorden, vandaar dat ik dacht die pijl van het noorden ook verkeerd stond.

Ga nu niks meer zeggen wat beste plaats is..........................

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...