Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo, ik heb een volkstuintje zonder stroom en wateraansluiting. Nu ben ik vaker op vakantie en woon ook niet in de buurt. Ik zoek een manier om mijn 2 regentonnen automatisch water te laten geven. Het probleem is de druk. Ik vind wel enkele watercomputers die bij lage druk werken maar niet met regensensor. Weet iemand welke besproeiingscomputer bij lage druk werkt en een regensensor heeft? Want vind het zonde als mn ton weer leeg loopt als het heeft geregend. (Ton moet ik handmatig vullen met een ouderwetse handwaterpomp) . Ik wil vanuit iedere ton het water verdelen dus met korte slangen werken waar ik zelf gaatjes in prik. Lijkt me dat het dan zou werken?

Geplaatst:

De enige die ik ken is een  Gardena watertimer T 1030 card 

vaak wat gepriegel om de kaart te laten lezen, maar als hij draait gaat het prima.

Is helaas niet meer in de handel dus je moet hem van marktplaats scoren.

Het systeem met geprikte slangen heb ik geen ervaring mee.

misschien dit forum eens doorzoeken op druppelslang. Die Haal je bij een lokale tuinder vaak voor een prikkie.

Als er te vaak een lek optreedt vervangen ze de hele slang, vaak 50m of zo en die gaat dan weg.

Maar ze werken dan ook met veel hoge druk als wij, dus voor ons voldoet dat prima

• 2 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Dank , sorry lees m nu pas. Dacht dat toolcraft met lage druk werkt maar kan m nu niet meer terugvinden.

Groet wendy

Toolcraft werkt toch niet in de praktijk...komt praktisch niks uit terwijl die volgens handleiding bij 0 bar zou moeten werken

aangepast door Wendy_wv

• Jorieke123 changed the title to Bewateringscomputer computer regenton

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic