Palomino Geplaatst: 13 mei 2023 Geplaatst: 13 mei 2023 🌱Er zijn 3 zijtakjes van mijn tomatenplant in pot afgebroken, groeien er weer nieuwe aan/ komen er nog tomaten aan? Quote
Patrijs Geplaatst: 13 mei 2023 Geplaatst: 13 mei 2023 Welkom. Geen probleem, tomaten zijn net onkruid en groeit overal doorheen. De takjes kan je weer stekken. 👍 Quote De moestuin van Patrijs
redzebra Geplaatst: 13 mei 2023 Geplaatst: 13 mei 2023 (aangepast) Beetje respect voor een tomaat @Patrijs 🙂, als je het als onkruid behandeld ga je evenveel tomaten krijgen, nada dus. @Palomino een foto zou handig zijn om correct antwoord te geven. 13 mei 2023 aangepast door redzebra Quote
Patrijs Geplaatst: 14 mei 2023 Geplaatst: 14 mei 2023 Prima planten, ze groeien nu hard en kunnen naar buiten (eerst afharden). Ze staan graag zonnig en droog met een stevige steun of ingedraaid aan een hangend touw. Die takjes zijn denk ik bladeren, kan geen kwaad. Zijn het dieven of zijtakken dan is het ook niet erg. Ze groeien nu hard en binnen gaan ze fileren, dus lekker in de kas of tuin. @redzebra; Tomaten krijg ik hier zelfs aan spontaan opgekomen plantjes, van gevallen tomaatjes van vorig jaar, dus ja tomaten kan ik ieder jaar wel oogsten. Het zijn toch een van de makkelijkst groeiende planten zolang je zorgt dat ze niet ziek worden. Kijk ook eens in het tomaten topic dat er ieder jaar is. 👍 2 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.