Geplaatst: 26 mei 20232 j Mag ik mijn opkomende bonen op zandgrond watergeven , ik veronderstel moest er nu een regenbui vallen
Geplaatst: 26 mei 20232 j Het blijft nog zeker een week droog hier en bonen staan graag droog en warm. 14-daagse weersvoorspelling Antwerpen - Weersvoorspelling.nl Zijn ze eenmaal ontkiemd en aan de groei, wat snel gaat bij neem ik aan sperziebonen dan kan je ze karig water geven mochten ze slap gaan hangen. Ik giet voor het leggen een keer, dan de bonen op het vochtige zand leggen en droog zand er over. Voetje er op voor goed contact en laten gaan. Of na een buitje als er daarna een paar dagen droog weer voorspeld is. Even de cultivator erdoor zodat de grond sneller opdroogd. Te nat is rot, een veel gemaakte vergissing bij beginners die gelijk met de gieter gaan slepen. En te droog? Nog een keer gieten dan komen ze wel. Succes. 26 mei 20232 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.