Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik ben vrouw van 62 jaar oud.

Ik zou graag een moestuin willen huren.Ik heb er al een aangeboden gekregen.

Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar wil het graag leren.

Mijn vraag aan jullie is, is het houden van een moestuin moeilijk?

Alvast bedankt

Geplaatst:

Het houden van een moestuin valt over het algemeen wel mee.

De problemen beginnen vaak bij het onderhouden van een moestuin. 😳

Heb je voor een kleine moestuin (<100M2) een dag (deel) per week de tijd en en keer of drie , vier per week een uurtje om te oogsten en te schoffelen, zaaien of water te geven, dan zou het moeten lukken.

In April, mei is het wat drukker, vanaf oktober tot maart kan je rustiger aan doen.

Nu ben ik bijna in een moestuin geboren, maar zelfs zonder enige kennis kan je nu alle info van het WWW halen.

Helaas, kan ik bijna zeggen want het excuus "Dat wist ik niet." kan je met goed fatsoen niet meer opvoeren.

Gewoon beginnen als je zin en tijd hebt, niets verwachten, maar veel leren en genieten zou ik zeggen.

Succes.

Geplaatst:
55 minuten geleden, Patrijs zei:

Nu ben ik bijna in een moestuin geboren,

Ach @Patrijs, altijd wel gedacht dat je tussen de kolen gevonden was 😀

Maar de grote vraag is uiteindelijk waarom je graag zelf je groenten en fruit wilt kweken.

Want het kost wel wat. Aan tijd en volharding, vooral. En ook gewoon in euro's, maar daar kun je zo gek doen als je zelf wilt. Succes niet evenredig aan het bedrag dat je er tegenaan gooit!

Dus wat je er in stopt, komt er niet altijd uit in kilo's. Maar soms wel  tienvoudig aan voldoening.

Ik zou zeggen gewoon beginnen! Dit forum lekker helemaal doorspitten, bij twijfel gewoon vragen. Alvast recepten opzoeken voor een teveel aan courgettes. Gebeurt vast wel 😬

Geplaatst: