Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik ben vrouw van 62 jaar oud.

Ik zou graag een moestuin willen huren.Ik heb er al een aangeboden gekregen.

Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar wil het graag leren.

Mijn vraag aan jullie is, is het houden van een moestuin moeilijk?

Alvast bedankt

Geplaatst:

Het houden van een moestuin valt over het algemeen wel mee.

De problemen beginnen vaak bij het onderhouden van een moestuin. 😳

Heb je voor een kleine moestuin (<100M2) een dag (deel) per week de tijd en en keer of drie , vier per week een uurtje om te oogsten en te schoffelen, zaaien of water te geven, dan zou het moeten lukken.

In April, mei is het wat drukker, vanaf oktober tot maart kan je rustiger aan doen.

Nu ben ik bijna in een moestuin geboren, maar zelfs zonder enige kennis kan je nu alle info van het WWW halen.

Helaas, kan ik bijna zeggen want het excuus "Dat wist ik niet." kan je met goed fatsoen niet meer opvoeren.

Gewoon beginnen als je zin en tijd hebt, niets verwachten, maar veel leren en genieten zou ik zeggen.

Succes.

Geplaatst:
55 minuten geleden, Patrijs zei:

Nu ben ik bijna in een moestuin geboren,

Ach @Patrijs, altijd wel gedacht dat je tussen de kolen gevonden was 😀

Maar de grote vraag is uiteindelijk waarom je graag zelf je groenten en fruit wilt kweken.

Want het kost wel wat. Aan tijd en volharding, vooral. En ook gewoon in euro's, maar daar kun je zo gek doen als je zelf wilt. Succes niet evenredig aan het bedrag dat je er tegenaan gooit!

Dus wat je er in stopt, komt er niet altijd uit in kilo's. Maar soms wel  tienvoudig aan voldoening.

Ik zou zeggen gewoon beginnen! Dit forum lekker helemaal doorspitten, bij twijfel gewoon vragen. Alvast recepten opzoeken voor een teveel aan courgettes. Gebeurt vast wel 😬

Geplaatst:

Het is al gezegd,’maar ik zeg het ook maar als extra duwtje. Gewoon beginnen met wat inlezen en gaan met die banaan. Het is net zo moeilijk als dat je het zelf wilt. [emoji851] en denk ook niet dat het goedkoop is trouwens. Zaden kun je ook zo duur maken als je zelf wilt.

Het komt vast goed.

Geplaatst:

Ik denk dat de meeste van ons inderdaad ooit een keer gewoon begonnen zijn. Aldoende leert men en ook is er ontzettend veel informatie te vinden in boeken en op het internet (waaronder dit forum). 

Ik hou mezelf altijd voor dat ik gelukkig niet honger zal leiden als er wat mislukt en verwonder me iedere keer weer over dat zo'n klein zaadje een mooie bloem of groente kan worden. Het laat mij stil staan bij de kleine dingen in een tijd die altijd zo snel en gehaast is. Oftewel: zeker doen! :)

Geplaatst:

Sluit me aan bij eerdere reacties.

Maar vindt een moestuin zelf niet goedkoop, aangezien aanschaf gereedschap en attributen etc. best wat kost, daarna jaarlijks zaden en talloze uren werk.

De voldoening, jezelf een soort verplichting opleggen om buiten te zijn, aan een project werken, gewoon simpelweg iets uit de grond zien komen en dat ook nog opeten is geweldig; alleen die het meemaken weten wat het is.

En soms mislukt het een keer, soms twee keer, soms drie keer. Nou en? 😉 Al doende leert men.

In ieder geval succes!

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Geplaatst:

De moeilijkheid hangt af van je verwachting ;)

Begin voor met de dingen die je lust en kleine beetjes.

Plan wat ruimte voor wat waste kruiden, fruitstruiken, aardbeien e.d. Die zijn niet moeilijk.

Ook leuk om een stukje met bloemen te doen, leuk voor de bijtjes en van bloemen wordt iedereen blij.

Ervaring komt dan vanzelf en de ruimte ga je hoogst waarschijk later toch nog wel weer anders inrichten.

aangepast door Wortel

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic