Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Moestuinkalender / zaaikalender

Featured Replies

Geplaatst:

Goedenavond! 

Ik ben bezig met het opzetten van een nieuw merk binnen de branche van moestuin en tuinieren 🌵🌱🌿

Het idee erachter is om het tuinieren ook aantrekkelijk te maken voor een jongere doelgroep (voornamelijk vrouwen tussen de 25/40). Het is opkomst, maar kan ook nog wel een boost gebruiken. 
Het idee is om diverse producten op te zetten in 1 hippe huisstijl onder 1 merknaam, denk aan:

- Moestuinkalender / zaaikalender -> Wat is informatie die je hierop zou willen hebben?
- Zaden in leuke zakjes om cadeau te geven
- Beginnersguide
- Plantenlabels
etc. 

Omdat ik nog in de beginfase zit zou ik graag jullie input willen hebben. Wat mis je, waar is behoefte aan? 

Alvast heel erg bedankt voor jullie input!

Groetjes, Christie

Geplaatst:

Wat je noemt is er eigenlijk allemaal al, dus ik begrijp je vraag niet goed. Meer van hetzelfde, maar anders gepresenteerd? 

Geplaatst:
  • Auteur

@Arja Klopt en dan vooral gefocust op de inhoud. Dus wat je mist qua feitjes etc.

Geplaatst:

Klinkt als een leuk project  @christie, Ik ben wel een beetje benieuwd of dat de markt ondertussen niet al erg verzadigd is? Zeker als het gaat over de beginnende moestuinier.

Als een vrouw die in jouw doelgroep valt, ben ik eigenlijjk alleen nog opzoek naar een mooi schema over hoe lang het duurt van zaai tot oogst per plant. Zodat ik een makkelijkere planning kan maken voor vervolgteelt. Verder is alles makkelijk te vinden.

Geplaatst:

Ik denk ook dat de markt al genoeg van hetzelfde heeft. Het staat je natuurlijk vrij om er nog iets aan toe te voegen.

Maar @christie, moestuinier je zelf ook of is dit een gewone marketing enquete? In de eerste post heb je het vooral over uiterlijke dingetjes  (huisstijl etc.) en op @Arja haar vraag gaat het over inhoud. Feitjes? 

Ik behoor niet tot jouw doelgroep, trouwens. Ik kan het zelf. En ik ben te oud.

Als ik op Instagram rondstruin is het overgrote deel van jouw doelgroep qua leeftijd al zwaar vertegenwoordigd. Want moestuinieren is al een hele tijd hip en sexy, Jelle heeft heel Nederland al aan de vierkante meter en de AH doet ook al wat voor de basisschoolkinderen. Sinds Corona hebben we weer wachtlijsten voor de volkstuinen, maar als het zover is ...... mwah. Niemand ooit gedacht dat onkruid niet op Insta staat. Of plaaginsecten. Schimmel.

De beste moestuin/zaaikalender is er ook al. Die heeft Diana Stek met Laura Beijn gemaakt. Staat echt alles al in. Hoeft dus niet meer.

(Ok @mus zaad tot oogst niet. Maar dat is ook erg afhankelijk van varieteit en omstandigheden. Met vroeg,midden en laat ben je er wel. En internet)

Niettemin. Het staat je vrij om er nog iets aan toe te voegen 💪.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Ben het met hierboven eens... niet weer t wiel uitvinden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.