Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie heeft ervaring met "No Dig" hooi verbouwen 2 ha


Rommel

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het no dig verbouwen van hooi. Vanzelfsprekend is het inzaaien het grootste struikelblok. Ik wil dit jaar ongeveer 2 hectare inzaaien. Normaal gesproken wordt het land open gemaakt met discs, waarna wordt ingezaaid, waarna wordt gefreesd. Het land is niet van mij en de bewerking besteed ik ook uit. Dus ik wil met plausibel verhaal komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat staat er nu op die grond? Onkruid? Grasland? Braakland?

 

Als je daar zonder 'no dig' gras op wil laten groeien dan is dat eigenlijk alleen goed mogelijk als het land niet al te veel onkruid heeft en redelijk egaal is.

 

Wat zie je als voordelen van 'no dig'? Is dat soort van idealistisch uitgangspunt? Pragmatisch?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Dat weet je niet. Het is een individuele keuze om dat voor lief te nemen. Ik heb 180 m2 weiland binnen een paar weken omgetoverd tot moestuin. Ik heb daarvoor wel karton gekocht. Platen van 1 X 1,5 meter. Onbedrukte.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...