Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Pffff, dat is echt te veel @acpronk om te noteren, misschien wel 50 soorten peper en tomaat minstens het 2voudige. maar ik kan een selectie meenemen als je me zegt wat je zoekt.

Ik wil graag een tomaat met een bijzondere naam of een bijzonder uiterlijk, dus niet rood.

Ik wil ook graag een paprika die rijkelijk geeft of een zoete peper.

Mijn post nr 1 bijgewerkt. Haan en paprika
Ik heb trouwens ook wat paprika zaailingen. Beetje vroeg, maar ik ben zo gewend om de zaden van iets lekkers in de rondte te strooien. Heel lekkere puntpaprika. Of rode stierenhoorn of rode puntpaprika van de jumbo. In elk geval rood.

• Like 2
Geplaatst:

0431353f9dc53ca8ac4df4347c68ace0.jpg
Iemand nog interesse in glazen tomasu flessen met kurken dop? Etiket krijg ik er helaas niet af. Anders had ik ze zelf nog wel willen gebruiken, maar met etiket vind ik potten en flessen maar stom. Dus dat doe ik alleen bij extreme nood en dat is er nu niet. Mocht iemand daar minder zeikerig over doen, ik neem ze graag voor je mee.

Geplaatst:

Tip voor etiketten er af halen:

Papieren etiketten weken. Kras in plastic etiketten een raster zodat het water er toch onder kan en dan ook zo veel mogelijk los weken.

Wat er aan etiket over is afkrabben met een oud mesje.
Dan wat betreft de lijm - maak twee kleine bakjes, eentje met (olijf)olie en eentje met baking soda (je krijgt vieze handen dus wilt niet in je grote pot hoeven graaien). Vet de fles in met olijfolie en laat even intrekken. Neem dan wat baking soda in je handen en begin met schuren. Door het vet lost de lijm op, door de soda kun je schuren. Neem extra olijfolie of baking soda naar noodzaak. Spoel af, voila.

Op deze manier heb ik tot nu toe elk etiket van potten of flessen verwijderd, zelfs de meest hardnekkige. Succes. 

• Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Is te veel werk. Deze etiketten hebben een extra behandeling gehad, waardoor ze nagenoeg niet eraf komen. Heb al eerder met tomasu gemaild. Heerlijke soya saus, gruwelijke etiketten ze hebben al zo lang geweekt, daar kan geen minuut extra werk bij. Maar ik onthoud het voor een volgende x.

• Like 1
Geplaatst:

Als je de flesjes aan niemand anders kwijt kan wil ik ze wel. Al is het maar voor de kurk - waar je prima stempels van kunt maken (ik doe mixed media, lol). 

• Like 1

Geplaatst:

@jootje dat klopt matuurlijk. Ik snijd ze ook niet. Ik gebruik ze als handvat voor bescheiden stempeltjes die ik niettemin goed wil kunnen plaatsen.

Geplaatst:
Op 17-9-2023 om 16:33, Mellie zei:

Pffff, dat is echt te veel @acpronk om te noteren, misschien wel 50 soorten peper en tomaat minstens het 2voudige. maar ik kan een selectie meenemen als je me zegt wat je zoekt.

Ik wil graag een tomaat met een bijzondere naam of een bijzonder uiterlijk, dus niet rood.

Ik heb Ananas Bleu, Blue Betty, Blue Cherry, Solar Eclipse, Adelaide Festival, Purple Apple, Scottsdale Road.

Heb jij lekkere tomaten, met een zoetje, niet al te groot dus cherry of supermarkt formaat?

Wensenlijst verder (o.a.):

Dark Galaxy
Ivas Red Berry
Sgt. Pepper's Tomato
Moonlight Mile Variegated
Aurora Blue
Persuasion
The Musketeers
Black Beauty
Blue Pear
Painted Pink Cherry
Ananas Noire

Geplaatst:

@Mellie hoe groot is jouw vlierbesstruik eigenlijk? Zou het in de auto van @Goldfish passen? Jij bent er wel tevreden over, want ik wil ook wel vlierbloesem en vlierbessen oogsten.
Had afgelopen oktober wel een 30cm hoge vlier gekocht, maar de woelmuizen gingen erop los en hebben in de winter alle knoppen opgegeten. Toen moest die vanonder de grond weer uitlopen, maar de 30cm is net niet gehaald. Oogst is dus nog ver weg. Misschien geeft de jouwe sneller oogst.

Geplaatst:

Ik denk dat het wel zou passen. Maar morgen niet thuis en zaterdag is het al zo ver… ik weet niet of ik hem er uit krijg. Een wilde hè? Ik weet niet of dat met een vloer nog verschil maakt. Is door poepende vogels gezaaid van de boom die bij de buren staat. Had er al meerdere weggehaald wegens desinteresse hier. Er staan er nog 2. 1 achter het kippenhok. Dat gaat me sowieso niet lukken, maar die ander is wel beter bereikbaar. Ik houd het op een misschien.

Geplaatst:
Als je nog gedroogde abrikozen over hebt dan zou ik daar ook graag van willen..

Sorry ik heb er nog maar heel weinig… mijn ouders hadden er dit jaar 2…. Volgend jaar Insallah
  • Thanks 1
Geplaatst:

@Mellie ik zie hier in onze moestuin een zaailing opkomen van wat ik denk de struik ernaast - een roze framboos van de buurman. Zal ik die voor je uitsteken en meenemen? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...