acpronk Geplaatst: 15 september 2023 Geplaatst: 15 september 2023 * Tomaten zaden ik heb te veel om hier te noteren welke Tanja oa vleestomaat lekkere vleestomaat voor Tanja * Peper zaden (pittig!) ik heb te veel om hier te noteren welke---Welke tomatenzaden en peperzaden heb je allemaal?En welke tomatenzaden zoek je? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 17 september 2023 Auteur Geplaatst: 17 september 2023 Pffff, dat is echt te veel @acpronk om te noteren, misschien wel 50 soorten peper en tomaat minstens het 2voudige. maar ik kan een selectie meenemen als je me zegt wat je zoekt. Ik wil graag een tomaat met een bijzondere naam of een bijzonder uiterlijk, dus niet rood.Ik wil ook graag een paprika die rijkelijk geeft of een zoete peper. Mijn post nr 1 bijgewerkt. Haan en paprikaIk heb trouwens ook wat paprika zaailingen. Beetje vroeg, maar ik ben zo gewend om de zaden van iets lekkers in de rondte te strooien. Heel lekkere puntpaprika. Of rode stierenhoorn of rode puntpaprika van de jumbo. In elk geval rood. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 23 september 2023 Auteur Geplaatst: 23 september 2023 Hibiscusstek 3 x toegevoegd in roze Quote
Mellie Geplaatst: 25 september 2023 Auteur Geplaatst: 25 september 2023 Iemand nog interesse in glazen tomasu flessen met kurken dop? Etiket krijg ik er helaas niet af. Anders had ik ze zelf nog wel willen gebruiken, maar met etiket vind ik potten en flessen maar stom. Dus dat doe ik alleen bij extreme nood en dat is er nu niet. Mocht iemand daar minder zeikerig over doen, ik neem ze graag voor je mee. Quote
Tanja65 Geplaatst: 29 september 2023 Geplaatst: 29 september 2023 Tip voor etiketten er af halen:  Papieren etiketten weken. Kras in plastic etiketten een raster zodat het water er toch onder kan en dan ook zo veel mogelijk los weken. Wat er aan etiket over is afkrabben met een oud mesje. Dan wat betreft de lijm - maak twee kleine bakjes, eentje met (olijf)olie en eentje met baking soda (je krijgt vieze handen dus wilt niet in je grote pot hoeven graaien). Vet de fles in met olijfolie en laat even intrekken. Neem dan wat baking soda in je handen en begin met schuren. Door het vet lost de lijm op, door de soda kun je schuren. Neem extra olijfolie of baking soda naar noodzaak. Spoel af, voila.  Op deze manier heb ik tot nu toe elk etiket van potten of flessen verwijderd, zelfs de meest hardnekkige. Succes. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Mellie Geplaatst: 29 september 2023 Auteur Geplaatst: 29 september 2023 Is te veel werk. Deze etiketten hebben een extra behandeling gehad, waardoor ze nagenoeg niet eraf komen. Heb al eerder met tomasu gemaild. Heerlijke soya saus, gruwelijke etiketten ze hebben al zo lang geweekt, daar kan geen minuut extra werk bij. Maar ik onthoud het voor een volgende x. 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Als je de flesjes aan niemand anders kwijt kan wil ik ze wel. Al is het maar voor de kurk - waar je prima stempels van kunt maken (ik doe mixed media, lol). 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
jootje Geplaatst: 30 september 2023 Geplaatst: 30 september 2023 Hmmm…gummetjes snijden lekkerder voor stempeltjes…..( ik doe ook mixed media, hahaha) 1 Quote
Tanja65 Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 @jootje dat klopt matuurlijk. Ik snijd ze ook niet. Ik gebruik ze als handvat voor bescheiden stempeltjes die ik niettemin goed wil kunnen plaatsen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
jootje Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 Aahh…dat had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken…..🙄 Quote
acpronk Geplaatst: 3 oktober 2023 Geplaatst: 3 oktober 2023 Op 17-9-2023 om 16:33, Mellie zei: Pffff, dat is echt te veel @acpronk om te noteren, misschien wel 50 soorten peper en tomaat minstens het 2voudige. maar ik kan een selectie meenemen als je me zegt wat je zoekt. Ik wil graag een tomaat met een bijzondere naam of een bijzonder uiterlijk, dus niet rood. Â Ik heb Ananas Bleu, Blue Betty, Blue Cherry, Solar Eclipse, Adelaide Festival, Purple Apple, Scottsdale Road. Â Heb jij lekkere tomaten, met een zoetje, niet al te groot dus cherry of supermarkt formaat? Wensenlijst verder (o.a.): Dark Galaxy Ivas Red Berry Sgt. Pepper's Tomato Moonlight Mile Variegated Aurora Blue Persuasion The Musketeers Black Beauty Blue Pear Painted Pink Cherry Ananas Noire Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 3 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2023 Ik ga vandaag en morgen alles klaar zetten. @acpronk ik kijk nog naar tomatenzaden voor je. @tanja de flesjes neem ik mee. Quote
Mellie Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2023 @appelvrouw @tanja @jorieke123 @arja @ciska Ik ben alles aan het afwegen en doe wat meer bij iedereen voor evt weegschaalafwijkingen. Denk niet dat dat met een digitale weegschaal is, maar toch. Ik heb kennelijk nog ruim een halve kg, dus mocht je een geurige paprika poeder willen?! Er is nog wat te koop 4 Quote
Tanja65 Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 @Mellieben benieuwd of ik de etiketjes er af krijg. Wel toffe flesjes (en mooie kurken, lol). Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
henkg Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 @Mellie: Ja, ik wil graag dat als hakblok (voor te kloven haardhout) te gebruiken stuk hout. 1 Quote      2025_teeltlijst (.xlsx)  Â
Lia56 Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Als je nog gedroogde abrikozen over hebt dan zou ik daar ook graag van willen..😉 Quote
acpronk Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 @Mellie hoe groot is jouw vlierbesstruik eigenlijk? Zou het in de auto van @Goldfish passen? Jij bent er wel tevreden over, want ik wil ook wel vlierbloesem en vlierbessen oogsten.Had afgelopen oktober wel een 30cm hoge vlier gekocht, maar de woelmuizen gingen erop los en hebben in de winter alle knoppen opgegeten. Toen moest die vanonder de grond weer uitlopen, maar de 30cm is net niet gehaald. Oogst is dus nog ver weg. Misschien geeft de jouwe sneller oogst. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Ik denk dat het wel zou passen. Maar morgen niet thuis en zaterdag is het al zo ver… ik weet niet of ik hem er uit krijg. Een wilde hè? Ik weet niet of dat met een vloer nog verschil maakt. Is door poepende vogels gezaaid van de boom die bij de buren staat. Had er al meerdere weggehaald wegens desinteresse hier. Er staan er nog 2. 1 achter het kippenhok. Dat gaat me sowieso niet lukken, maar die ander is wel beter bereikbaar. Ik houd het op een misschien. Quote
Mellie Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Als je nog gedroogde abrikozen over hebt dan zou ik daar ook graag van willen..Sorry ik heb er nog maar heel weinig… mijn ouders hadden er dit jaar 2…. Volgend jaar Insallah 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Ik denk ook dat het gaat lukken @acpronk want ik neem qua volume minder mee terug dan dat ik breng. Quote
acpronk Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 @Mellie als het niet lukt dan geeft het niet hoor.En je weet dus ook niet of de struik goed bloemen geeft? Of maakt dat bij vlieren niet uit? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 @Mellie ik zie hier in onze moestuin een zaailing opkomen van wat ik denk de struik ernaast - een roze framboos van de buurman. Zal ik die voor je uitsteken en meenemen? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Mellie Geplaatst: 6 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2023 Ja graag @tanja@acpronk…. Sja. Dat weet ik dus niet want is nog niet zo ver gekomen. Quote
acpronk Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 Kijk maar als je tijd hebt, anders wacht ik wel tot april Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.