Arja Geplaatst: 12 oktober 2023 Geplaatst: 12 oktober 2023 (aangepast) Inmiddels voorzien van hogere schotel, tevens wat regenwater geregeld voor mijn nieuwe plantje. 27 mm, maar dat is een ander topic. De citroensalie (dat was het toch?) die ik kreeg van @acpronk staat in bloei 12 oktober 2023 aangepast door Arja 3 Quote
acpronk Geplaatst: 12 oktober 2023 Geplaatst: 12 oktober 2023 Het is ananassalie, maar dat maakt verder niet uit hoor.Leuk dat die bloeit. En ook al worteltjes? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 12 oktober 2023 Geplaatst: 12 oktober 2023 Oja ananas. Mijn geheugen is hopeloos. Nee, nog geen worteltjes, wel veel gezelligheid. 3 Quote
Anna3 Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 Op 8-10-2023 om 19:39, angela zei: En ik had wat tomaten zaden meegenomen ik geloof van Anna maar ik heb de naam niet genoteerd? Er lag een voorbeeld tomaat bij? Als je ze uit een oranje zakje hebt gehaald dan was het de voorbeeldtomaat, Candy Sweet Icicle. In het gele zakje zat Rebel Starfighter Prime. 1 Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 oktober 2023 Geplaatst: 16 oktober 2023 het was de Candy dank je! Quote
Anna3 Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 @Claudy (toch?) en wie nog meer komkommerzaadjes van mij heeft gepakt (Red Hmong), ze zijn nog niet droog genoeg om in een zakje op te sluiten merk ik. Hopelijk is het bij jullie nog niet te laat. Quote
Arja Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Direct gecontroleerd, hier zijn ze niet gaan schimmelen. Heb je nu zelf nog goede? Anders stuur ik je wat van deze toe, ik ga zeker geen 11 komkommerplanten zetten. Quote
Anna3 Geplaatst: 20 oktober 2023 Geplaatst: 20 oktober 2023 Dank voor het aanbod Arja, maar ik heb gelukkig ook nog wat goede. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 oktober 2023 Geplaatst: 22 oktober 2023 Deze peper kreeg ik via Lie van @Claudy het is geen c. reaper weet iemand wel welke soort? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 22 oktober 2023 Geplaatst: 22 oktober 2023 Van wie had ik de paarse sperziebonen gekregen? @Anna3, jij misschien ? Ik vroeg me af of het stok- of stambonen zijn. Quote
henkg Geplaatst: 22 oktober 2023 Geplaatst: 22 oktober 2023 6 uren geleden, appelvrouw zei: het is geen c. reaper weet iemand wel welke soort? Lijkt het meest op een gele Habanero. Ik zou zeggen: proef eens een flintertje, dat verkleint het aantal keuzemogelijkheden. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Lia56 Geplaatst: 22 oktober 2023 Geplaatst: 22 oktober 2023 @appelvrouw deze misschien? peper Numex Suave Orange https://www.mooiemoestuin.nl/peper/numex-suave-orange/ 1 Quote
Arja Geplaatst: 25 oktober 2023 Geplaatst: 25 oktober 2023 Ik sla een mug dood en plaats het lijkje op de Kaapse zonnedauw. Man: nee joh, je moet hem niet bijvoeren, straks heeft hij geen honger meer! 😆 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 25 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2023 Als je vliegen en/of mugjes op de zonnedauw plaatst, moet je hem daarna wel even kietelen met een sateprikker iod. Het plantje reageert op de beweging van de dieren. Een dode mug of vlieg beweegt niet genoeg om hem te laten happen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 oktober 2023 Geplaatst: 25 oktober 2023 Ik had op de weggeef tafel/aanhanger een grote witte wortel gelegd en ik vroeg mij af wat er mee gebeurd is? Quote
Mellie Geplaatst: 26 oktober 2023 Geplaatst: 26 oktober 2023 @appelvrouw deze misschien? peper Numex Suave Orange https://www.mooiemoestuin.nl/peper/numex-suave-orange/Ja Claude had die bij zich. Denk ook de numex suave Quote
Arja Geplaatst: 3 november 2023 Geplaatst: 3 november 2023 (aangepast) Ohhh jongens en vooral @henkg, kiek nou! Ze gaat bloeien! 3 november 2023 aangepast door Arja 2 Quote
henkg Geplaatst: 5 november 2023 Geplaatst: 5 november 2023 @Arja: Ja, leuk hè. ^ Het begon dit jaar in april met een miniplantje van Intratuin, formaat potje ongeveer P7. Heel klein dus. ^ Ze groeiden goed, ergens in mei verspeend naar twee 1 liter yoghurt bekers, de groei bleef erin. ^ In september weer verspeend. Dat leverde drie fatsoenlijke potjes op, voor de MTFD. Daarnaast uiteraard veel voor mezelf overgehouden. ^ Zo staan ze er hier op dit moment bij, al een paar weken binnen, onder een 20 Watt LED-lamp. In zo'n bak van 2 kilo mosselen. Zaadjes (6 - 8 pakjes) heb ik gisteren naar je opgestuurd, voor de Bio zadendoos (die binnenkort bij je langs komt). Teeltbeschrijving toegevoegd (het is vrij makkelijk, maar sterk afwijkend van het gemiddelde moestuinspul). 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Arja Geplaatst: 5 november 2023 Geplaatst: 5 november 2023 (aangepast) Ik heb het wel eens geprobeerd met een Intratuinplantje, maar dat was geen succes. Degene die ik nu van jou heb, heeft er zin in. Ik ga ook wat proberen te zaaien, tof dat je de instructies erbij levert. Edit: oh kak, dit is wel een beetje veel luis ineens. Hoe vermoord ik die zonder het plantje om zeep te helpen? Kan het plantje ze zelf niet opeten? 5 november 2023 aangepast door Arja Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 november 2023 Geplaatst: 5 november 2023 Ik denk dat het plantje geen honger meer heeft😉 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 7 november 2023 Geplaatst: 7 november 2023 De luizen lijken nu allemaal tot stof te vergaan, ik heb goede hoop dat dit zich vanzelf oplost. Ik vind het nog steeds heel leuk dat ie gaat bloeien! De zaden heb ik inmiddels van @henkgontvangen, envelop gescheurd maar inhoud nog compleet. Ze gaan in de biozadendoos zodra ik die hier heb. Quote
Anna3 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 Op 22-10-2023 om 13:56, Arja zei: Van wie had ik de paarse sperziebonen gekregen? @Anna3, jij misschien ? Ik vroeg me af of het stok- of stambonen zijn. Ik was het niet. Heeft de gever zich al bij je gemeld? Quote
Arja Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 Nee, het zal een mysterie blijven tot komende zomer. Quote
Mellie Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 @acpronk ik heb de xl hibiscus nog steeds binnen staan… ze mogen wel buiten toch. Durf het niet zo goed aan. Je bergbasilicum heb ik vakkundig vermoord. Na de wortels in een pot gezet en voila. Het was klaar… geen idee wat er misgaat. Quote
acpronk Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 @Mellie ik heb die nog steeds buiten staan. Maar blad is er nu wel bijna af. Ook van de moederplant. De stekken zou ik de eerste winter wel koel overwinteren. Je weet natuurlijk nooit hoe koud de komende winter gaat worden. Heb je nog wel van de bergbasilicum kunnen eten? Mijn stekken in water heb ik ook laten overlijden. Maar een week of 2 geleden had ik nieuwe stekken gemaakt, rechtstreeks in de potgrond. Was lastig, want zat al wat botrytis in, en enkele zijn er aan onderdoor gegaan. Meeste leven gelukkig nog, naar vrees er nog wel voor en elk blaadje dat een beetje bruin wordt, is verdacht. Gelukkig hebben anderen deze ook nog. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.