Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vragen en antwoorden geruilde zaden en plantjes MTFT oktober 23


Tanja65

Aanbevolen berichten

Inmiddels voorzien van hogere schotel, tevens wat regenwater geregeld voor mijn nieuwe plantje. 27 mm, maar dat is een ander topic. 

 

De citroensalie (dat was het toch?) die ik kreeg van @acpronk staat in bloei :)

 

PXL_20231012_162321869.thumb.jpg.e84cd67977abdbc0ba23180c90e99166.jpg

aangepast door Arja
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2023 om 19:39, angela zei:

En ik had wat tomaten zaden meegenomen ik geloof van Anna maar ik heb de naam niet genoteerd? Er lag een voorbeeld tomaat bij?

 

Als je ze uit een oranje zakje hebt gehaald dan was het de voorbeeldtomaat, Candy Sweet Icicle. In het gele zakje zat Rebel Starfighter Prime.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vliegen en/of mugjes op de zonnedauw plaatst, moet je hem daarna wel even kietelen met een sateprikker iod. Het plantje reageert op de beweging van de dieren. Een dode mug of vlieg beweegt niet genoeg om hem te laten happen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Arja: Ja, leuk hè.

 

20230422_Jeugdsentiment_K.jpg

^ Het begon dit jaar in april  met een miniplantje van Intratuin, formaat potje ongeveer P7. Heel klein dus.

 

20230710_152758K.jpg

^ Ze groeiden goed, ergens in mei verspeend naar twee 1 liter yoghurt bekers, de groei bleef erin.

 

20231006_KaapseZonnedauw.jpg

^ In september weer verspeend. Dat leverde drie fatsoenlijke potjes op, voor de MTFD. Daarnaast uiteraard veel voor mezelf overgehouden.

 

20231105_Capensis_Led-lamp.jpg

^ Zo staan ze er hier op dit moment bij, al een paar weken binnen, onder een 20 Watt LED-lamp. In zo'n bak van 2 kilo mosselen.

 

Zaadjes (6 - 8 pakjes) heb ik gisteren naar je opgestuurd, voor de Bio zadendoos (die binnenkort bij je langs komt). Teeltbeschrijving toegevoegd (het is vrij makkelijk, maar sterk afwijkend van het gemiddelde moestuinspul).

 

 

 

  • Thanks 1

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel eens geprobeerd met een Intratuinplantje, maar dat was geen succes. Degene die ik nu van jou heb, heeft er zin in. Ik ga ook wat proberen te zaaien, tof dat je de instructies erbij levert. 

 

 

Edit: oh kak, dit is wel een beetje veel luis ineens. Hoe vermoord ik die zonder het plantje om zeep te helpen? Kan het plantje ze zelf niet opeten?

 

PXL_20231105_121219199.thumb.jpg.8326434ced6db45f123165db00dea5c8.jpg

aangepast door Arja
Link naar reactie
Delen op andere sites

De luizen lijken nu allemaal tot stof te vergaan, ik heb goede hoop dat dit zich vanzelf oplost. 

 

PXL_20231107_135727782.thumb.jpg.32bb5d652651abd3297abe0ba577623c.jpg

 

Ik vind het nog steeds heel leuk dat ie gaat bloeien! 

 

De zaden heb ik inmiddels van @henkgontvangen, envelop gescheurd maar inhoud nog compleet. Ze gaan in de biozadendoos zodra ik die hier heb. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mellie ik heb die nog steeds buiten staan. Maar blad is er nu wel bijna af. Ook van de moederplant.

De stekken zou ik de eerste winter wel koel overwinteren. Je weet natuurlijk nooit hoe koud de komende winter gaat worden.

 

Heb je nog wel van de bergbasilicum kunnen eten?

Mijn stekken in water heb ik ook laten overlijden. Maar een week of 2 geleden had ik nieuwe stekken gemaakt, rechtstreeks in de potgrond. Was lastig, want zat al wat botrytis in, en enkele zijn er aan onderdoor gegaan. Meeste leven gelukkig nog, naar vrees er nog wel voor en elk blaadje dat een beetje bruin wordt, is verdacht.

Gelukkig hebben anderen deze ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...