Rantje Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Deze heb ik hier liggen, maar geen idee hoe ik het moet zaaien, welke afstand in de tuin, hoe groot het wordt, zon of schaduw en hoe het smaakt Zou iemand even kunnen helpen met meedenken? Bladdag is bijna voorbij Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Bloedzuring = een ramp, woekert heel de tuin door Mosterdblad en tuinkers heb ik afgelopen jaar voor het eerst geteeld als snijsla mengsel en komt zeker terug. Morsterdblad kan je volgensmij ook groter laten worden dan alleen als snijsla te oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 Jammer van die bloedzuring, wilde hem bij de vijver zetten maar mag geen woekerdingen zetten van m'n moeder Misschien wel leuk in een potje Oke, net als snijsla, kan ik beter in de tuin gelijk zetten dus niet voorzaaien...wacht nog even andere bevindingen af...soms heel lastig zo'n zakje zonder info. Of gewoon geen dingen die ik niet ken kopen Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Bloedzuring gaat hier steeds dood, dit jaar blijkbaar door de vorst. Het heeft zich hier niet eens kunnen uitbreiden. Ik heb ook nog niet kunnen zien hoe groot het uiteindelijk wordt, het is iig een vaste plant.Het blijft een zuring, dus is vrij zuur Mosterdblad is scherp van smaak. Jong blad kan in de sla, ouder blad moet je toch wel stoven of lekker door de lasagna ofzo (net nog gegeten). Qua afstand en opbrengst vergelijkbaar met (pluk)sla. Tuinkers wordt heel hoog, met heel veel vrij smalle (zelfs de brede soort...) blaadjes en al vrij snel bloemen. Ik denk zo'n 80 cm hoog? In bloei nog wat hoger. Wel een hele luchtige plant... Veel takjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Mijn bloedzuring is ook dood, als Jorg nu zijn woekerende naar ons stuurt Jo, dan kunnen we oefenen in die dood krijgen Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Ik heb al jaren bloedzuring maar deze staat in de schaduw. Blijft klein 25 cm en breid zich niet uit. Nog 2 plantjes . De buitenste blaadjes eten we ,en zo blijft in de tuin aanwezig. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Bloedzuring woekert inderdaad. Zaait zich uit op vochtige plaatsenPolycress trouwens ook. Poly = veel, haha. Een zuring uit zaad is sowiezo waardeloos. Je wilt toch niet telkens bloeistengels wegknippen? Er is een vorm die niet bloeit. Weet alleen de naam niet. Soms worden ze aangeboden als vaste plant. Voor een salade vind ik zuring te dominant. Maar ik mag de bladeren graag met een gefruit uitje door een omelet gooien. Dat zou iets Frans zijn. Breedbladige tuinkers en mosterdblad kun je ook in de schaduw zaaien. Ook s'winters, als het weer zacht is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts