Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht SunSugar Zaad


Aanbevolen berichten

Hallo!!

 

Kent iemand een adresje in Nederland / België waar de tomaatzaad SUNSUGAR aangeboden wordt? Ik kom alleen uit bij webwinkels uit hele verre landen zoals Canada en de VS. Ik weet dan niet hoe het met de regelgeving gesteld is om zaden te importeren....dus liever wat dichterbij. Als je een tip hebt hoor ik het graag. Thanks! Groet Gallox

 

 

Sun-Sugar-Tomato-Seeds.jpg?sw=450&sh=450

Link naar reactie
Delen op andere sites

Etsy verkopers zijn extreem onbetrouwbaar wat betreft correcte naamgeving en kwaliteit van het zaad. Nooit kopen.

Officiële Amerikaanse zaadverkopers zullen geen zaad naar Nederland verkopen zonder phytosanitair certificaat. Omdat voor het verkrijgen van zo'n certificaat het zaad gecontroleerd moet worden en bij een negatieve uitslag van zo'n controle het bedrijf op slot kan worden gegooid, zullen de meeste Amerikaanse zaadverkopers er niet aan te beginnen. Bovendien is de prijs van een phytosanitair certificaat aan de hoge kant ($ 30 tot $60) dat het alleen zin heeft als je een grote hoeveelheid zaden aanschaft, niet 1 of 2 zakjes.

 

Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Als die tomaat werkelijk zo goed is zal er op termijn echt wel zaad ervan in de EU aangeboden worden.

aangepast door Brabantse Tuinprins
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een fantastische site met heel veel keuze! Alleen jammer van de 10 euro verzendkosten.  Was die bij jou ook zo hoog? Ik heb van de week via Marktplaats diverse zaden besteld bij ene Pim uit Leiden. Goed en snel ontvangen. Zitten echt leuke zaden tussen zoals de Orange Jazz en Cherokee Green. 😀 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel mag er geen zaad naar de EU worden verzonden vanuit de Oekraïne zonder een Phytosanitair Certificaat.

 

Ik denk dat de kans niet erg groot is dat de douane de zaden in beslag neemt maar als het gebeurt heb je geen poot om op te staan en ben je de zending kwijt.

 

Tot slot: (zoals hierboven al gezegd) die Sunsugar die organicseeds aanbiedt is zo goed als zeker niet soort echt want 'heirloom' en dus is de kans groot dat die uit ' open bestuiving' afkomstig is.

aangepast door Brabantse Tuinprins
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Als die zaden afkomstig zijn uit open bestuiving dan is het een goed gebruik omdat aan te geven.  Op de verpakking moet dan staan (in geval van de Sun Sugar tomaat): Solanum lycopersicum ex. 'Sun Sugar'.

 

Als ik naar bovenstaande verpakking kijk (plastic ziplock zakjes) dan krijg ik sterk de indruk dat het een eenmans/vrouws zaak is die zaden uit de eigen tuin verkoopt of goedkoop aankoopt.

 

Die extra zaden worden er vaak bij gedaan zodat je positief bent over je aankoop. Is een techniek die men heeft afgekeken van Ebay-verkopers.

 

Op de website van Organic Seeds uit de Oekraine staat dat de zaden worden bewaard bij 17 graden C. en dat dit goed is voor de kiemkracht. Is voor diverse zaden onjuist: het beste droog en koel bewaren bij een temperatuur van ongeveer 5 graden Celsius (bijv. in de groentelade van je koelkast).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...