Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bonen inwecken


drahreg 48

Aanbevolen berichten

potten met bonen ingewerkt, verschillende potten zit onder in de pot een wazig wit, als de pot geopend wordt kom er een zurige lucht uit, is dit nog eetbaar, weet iemand waardoor het komt, de potten zijn hermetisch gesloten met veel kracht openen foto van de onderkant bij gesloten, 

17004993719446981395326619863070.jpg

breur van Hendrik Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo, bedankt voor Uw opmerking, wij werken al heel lang sinds 1975, het komt soms voor bij enkele jaren dat dit witte spul in de flessen zit, de laatste 7 jaar geen last en nu opeens wel heb 15 flessen weggegooid om dat we bang waren voor botulisme de rest van de flessen 22 stuks mankeerde niets vandaar mijn vraag of iemand anders daar ook last van heeft en misschien een oplossing weet. M.v.g. G

erhard

breur van Hendrik Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, we hebben altijd westlandse dubbele bonen, het gekke is dat er veel potten gewoon goed zijn en andere jaren geen last hebben gehad, ik heb 300 m2 tuin en verdeeld in 4 vakken zo tuinier ik om de 4 jaar de bonen op dezelfde plek , ook de bemesting gaat zo rond, de bemesting doe ik met 2 jaar oude schapenmest, waar ik de bonen op verbouw heeft dus 4 jaar geen bemesting m.v.g Gerhard 

breur van Hendrik Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Wittige neerslag onderin een weckpot bonen op zich hoeft geen probleem te zijn als de bonen verder goed ruiken. Dan is dat witte spul zetmeel, kan geen kwaad.

Als de bonen zurig of anderszins 'raar' ruiken, dan zit er een ongewenst micro-organisme in dat de weckprocedure overleefd heeft. Weggooien en pot en ring heel goed schoonmaken!

Mijn bonen laten zich uitstekend wecken. Heel af en toe hebben we een slechte pot maar meer dan 90% is prima. 
Verse boontjes zijn het lekkerst, geweckte boontjes zijn next best. Bevroren boontjes zijn acceptabel in ministukjes in een saus of zo, maar niet om 'kaal' te eten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...