drahreg 48 Posted November 20 Share Posted November 20 potten met bonen ingewerkt, verschillende potten zit onder in de pot een wazig wit, als de pot geopend wordt kom er een zurige lucht uit, is dit nog eetbaar, weet iemand waardoor het komt, de potten zijn hermetisch gesloten met veel kracht openen foto van de onderkant bij gesloten, Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted December 3 Share Posted December 3 (edited) Schijnt te maken te hebben met overbemesting. Dat heb je meer dan 10 jaar geleden ook al eens gevraagd 🤣 Edited December 3 by speets 2 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drahreg 48 Posted Tuesday at 08:54 AM Author Share Posted Tuesday at 08:54 AM Hallo, bedankt voor Uw opmerking, wij werken al heel lang sinds 1975, het komt soms voor bij enkele jaren dat dit witte spul in de flessen zit, de laatste 7 jaar geen last en nu opeens wel heb 15 flessen weggegooid om dat we bang waren voor botulisme de rest van de flessen 22 stuks mankeerde niets vandaar mijn vraag of iemand anders daar ook last van heeft en misschien een oplossing weet. M.v.g. G erhard Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted Tuesday at 09:45 AM Share Posted Tuesday at 09:45 AM Ik zou ze ook niet eten Gerard. Heb je ieder jaar dezelfde soort bonen of dit jaar misschien een ander ras? Zo jammer van je werk😟 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
drahreg 48 Posted Tuesday at 10:11 AM Author Share Posted Tuesday at 10:11 AM Hallo, we hebben altijd westlandse dubbele bonen, het gekke is dat er veel potten gewoon goed zijn en andere jaren geen last hebben gehad, ik heb 300 m2 tuin en verdeeld in 4 vakken zo tuinier ik om de 4 jaar de bonen op dezelfde plek , ook de bemesting gaat zo rond, de bemesting doe ik met 2 jaar oude schapenmest, waar ik de bonen op verbouw heeft dus 4 jaar geen bemesting m.v.g Gerhard Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts