Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke frees voor grasplaggen?


JdS

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,  ik heb een tuinfrees op het oog. Zo een zonder wielen, waarbij de messen zorgen voor aandrijving. 

Echter, bij uitproberen loopt de frees (de messen dus) over de grasmat heen, ipv los te maken. De messen gaan niet in de grond maar lopen er over heen.

Ik wil de frees gebruiken om banen los te maken om daar bomen te planten of groenbemester te kunnen zaaien. 

Wat kan ik doen om het met deze frees toch voor elkaar te krijgen? Of heb ik ander gereedschap nodig?

 

Alvast bedankt voor het delen van ervaringen of advies. 

 

Groeten jds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je frees dat kan ligt aan het vermogen van de frees, de grond en de  beplanting.

Zelfs mijn wielaangedreven Husqvarna frees heeft moeite met goed begroeide stevige grond.

 

IMG2018101813240388051540399904.jpg

 

Je geeft verder erg weinig prijs (welke frees, welke grond, wat voor beplanting?) in je vraag, dus een gerichter antwoord kan ik niet geven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advies van mijn man: je moet de frees tegenhouden, totdat hij pakt. En ook tijdens het werken ermee, tegen houden. Anders gaat hij met je aan de wandel. Er zullen beslist filmpjes op youtube staan. 
Hij heeft een Honda F400, 5pk.

 

 

hier krijg je een indruk van wat hij bedoelt.

 

 

aangepast door Amrutten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Bedankt voor de reacties! Het is een kleine oude frees en merk, vermogen of uitvoering kan ik niet achterhalen. Wel met benzinemotor in plaats van elektrisch.

Het gaat om zandgrond waar gras en andere kruiden op groeien.  Die grasmat wil ik fijn maken en deels onderwerken om te zaaien (groenbemester) en makkelijker bomen te kunnen planten.

 

Dat tegenhouden ga ik proberen! En ook maar eens wat experimenteren met verschillende omstandigheden (nat of droog, koud of minder koud, etcetera.)

 

Groeten, 

Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-12-2023 om 21:42, Amrutten zei:

 Anders gaat hij met je aan de wandel.

 

 

 

Hij gaat aan de wandel op het Youtube filmpje omdat Simon het transportwiel nog naar beneden heeft staan.....🤔

Dat wieltje klap je voor gebruik naar boven. 

Kijk maar eens naar het YT filmpje van Boels verhuur.

En ik zou voor het beoogde doel een goede frees huren of lenen. 

Met zo'n kleintje blijft het heel hard werken weet ik uit ervaring.

aangepast door Patrijs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...