Dahli Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 Is er hier iemand bekend met het kweken van Tayerknol? Ik bedoel de Surinaamse variant waarmee pom wordt gemaakt. Ik maak dat vaak, maar koop de tayer altijd diepgevroren vermalen in kilopak bij de toko. Volgens mij wordt het ook voor het blad gekweekt, maar mij gaat het om de knollen. Die zijn overigens alleen bereid eetbaar, anders giftig. Ik zag dat Vreeken ze verkoopt, maar heb geen idee onder welke omstandigheden je dat het beste kweekt. Iemand hier ervaring? Dank alvast! Quote
Marinke Posted December 28, 2023 Posted December 28, 2023 (edited) Het tayerblad dat gekweekt wordt is naar mijn weten iets anders dan de tayerknol maar is wel dezelfde familie. Wel ervaring met tayerblad kweken (niet in Nederland) maar niet de knol overigens. Edit; ik zie na googlen dat de jonge bladeren van de knol zelf ook gegeten worden maar dat is niet hetgeen dat over het algemeen als tayerblad gegeten wordt. Edited December 28, 2023 by Marinke Quote
Recommended Posts