Geplaatst: 6 juli6 Jul Die amarantussen zijn hier ook zeer volhardend, doen het ook beter dan tijdens de wedstrijd zelf. Leuke bloem ter afwisseling in de tuin!
Geplaatst: 6 juli6 Jul Ik had paar jaar geleden ook Amarantussen in mijn SFG bakken omdat ik het idee leuk vond om een “ graan” in mijn vakken te hebben…😊 ze werden prachtig ; die kleuren!!😍 maar dat oogsten van het “ graan” was nog een heel dingetje..wel veel gelachen..want door zachtjes blazen het “ kaf van het koren scheiden” las ik op Google .. nou moet je eens proberen…🤣Ik heb ze uiteindelijk gedroogd en veel van genoten in de vaas binnen…(want droogbloemen zijn duur in de winkels vind ik)….En nu nog steeds komen her en der kleine mini amarantusjes tevoorschijn! 😍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 6 juli6 Jul Hier stond vorig jaar een bak met een paar hand hoge exemplaren. Bloeiden een beetje. En nu.....! 😂😂😂
Geplaatst: 6 juli6 Jul Leuk en leerzaam om als nieuweling op ‘t forum een reeks van die posts achter elkaar te lezen 😁. Ik herinner me nu weer dat ik ooit een gedroogde amarant aar in het klimrek boven mijn bak had gehangen voor de vogels. Jullie kunnen het resultaat raden…
Geplaatst: 6 juli6 Jul Nou, heb echt het veldje om de plant van vorig jaar heen leeg gelaten... Teneinde de zaadjes de kans te geven op te komen. Maar... niets roods te zien, wel van alles anders, Vergeetmenietjes, distel, Teunisbloem etc etc. De bijtjes waren er blij mee. Maar geen rode steeltjes van de amarantjes. Helaas... Of...Hee, wat staat er bij de buurman in zijn knoflookveld? Jaah!!! Eén Amarant!!! Nu nog afwachten of ie van mij is komen aanwaaien of dat het de Dreadlocks van de andere buurvrouw is.
Geplaatst: 6 juli6 Jul Op 22-6-2025 om 19:23, Frans zei:Ik blijf ze nog steeds door schoffelen in de tuin maar blijkbaar komt er door dat schoffelen weer zaad naar de oppervlakte dat dan de gelegenheid krijgt om te kiemen. Ik heb nu wat planten laten staan. Deze volharding moet beloond worden. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.