Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ronde 2 (of 20)


kevers

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal, 

 

Aantal jaar geleden hier veel gelezen en af en toe geschreven bij de aanvang van mijn volkstuintje, ik zal me even opnieuw voorstellen!

Begin 30, onlangs moeder geworden en bezig met (moes)tuinieren sinds ik op kamers ontdekte hoe leuk ik het vond met planten en de aarde bezig te zijn. De afgelopen jaren onder andere een tuinontwerp-, permacultuur- en voedselbos(ontwerp)cursus gevolgd. Bezig met een opleiding in de kruiden(genees)kunde en ook spiritueel steeds meer verbinding met de aarde als Moeder gevonden.

 

Super leuk, en vol enthousiasme om te beginnen, ben ik de afgelopen twee jaar tijdens de bouw van ons huis bezig geweest met een ontwerp voor de tuin. Onderdeel daarvan is een moestuin die zo'n 500 m2 beslaat.

 

Helaas gooiden forse fysieke problemen én een bizar eisenpakket van de gemeente nogal wat roet in het eten van de uitvoering van dat ontwerp, maar langzaam gloort er weer wat groens aan de horizon. Met behulp van vrienden en familie een jaar geleden al een mooie gemengde haag aangeplant met veelal inheemse én wat uitheemse soorten, en pionierbomen. Een hovenier heeft nu zo'n 50+ bomen als eerste kruinlaag gezet, en een fruithaag aangeplant. Van het voorjaar wordt de tuinkas van zo'n 20 m2 gebouwd.

 

De eerste groentenzaadjes zijn weer besteld bij Vreeken, net als een aantal moestuinbakken op hoogte. Bukken en echt met mijn handen in de aarde zit er komend jaar nog niet in fysiek gezien, maar hopelijk lukt het me zo heel kleinschalig wat te rommelen en hopelijk te oogsten. En wie weet is de gemeente ons dan langzaam vergeten en krijgen we wat meer vrijheid in onze eigen tuin. Ieder jaar hoop ik een nieuw plekje aan te kunnen leggen en nieuwe bomen te planten.

 

Hartelijke groet!

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke welkom en nu al veel voorpret! Balen van die fysieke problemen, dat gooit aardig wat roet in het eten. Maar gelukkig kun je ook veel andere dingen doen. Heerlijk vooruitzicht wat je straks allemaal kunt (zowel fysiek als met de ruimte die je hebt!).

Mooie plannen, leuke studies en een baby. Nou, volgens mij zit dat wel snor daar.

Groene groetjes en veel plezier hier en in je tuin.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...