Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Was het oud zaad, te vochtig, te droog, te koud, te diep gezaaid? Allemaal mogelijkheden.

Meestal komkommert ( ) er met een week iets boven de grond.

aangepast door Gast

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

als je komkommer warm zaait, bijvoorbeeld op de verwarmingsketel, of op kamertemperatuur 20+, op de juiste diepte en enigzins vochtig, staat ie binnen een paar dagen boven...

Geplaatst:

Het lijkt mij heel sterk dat ze nu nog opkomen. Ik zou gewoon opnieuw zaaien. Je hoeft ze niet zo diep te doen hoor. Een vingertop diep ongeveer..

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Hier was de eerste lichting ook niet opgekomen. Die had ik in potgrond gezaaid in een tray onder plastic.

Stond in het raam van een slaapkamer.

Nieuw lichting zelfde zakje zaad met een paar dagen al groene puntjes zichtbaar. Dit keer in een mini kasje in de vensterbank van de woonkamer. Hier is de temperatuur gemiddeld een paar graden hoger als in de slaapkamer. Ook iets minder diep gezaaid dit keer. ongeveer 0,5cm diep.

Mvg, Erik

Geplaatst:

Wanneer je de zaden zaaid voel ik meestal voorzichtig of deze gevukld is. Daarna week ik ze (24 uur) in melk alvorens ik ze aan de grond toevertrouwd let wel de dikte van het zaad is de diepte om te poten/zaaien.

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Geplaatst:

Ja sommige zaden hebben een harde schaal om zich, door de melkzuren wordt dit weker zodat het pitzaadje sneller tot ontkiemming komt na het gewoon in potgrond te hebben gedaan voor verdere opkweek.

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...