Duncan Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Hallo tuinders, Ik ben stom geweest: ik heb de pootaardappelen te donker laten liggen waardoor de spruiten lang en wit zijn. Zijn de aardappelen nu nog bruikbaar of moet ik ze weggooien. Ik kan ze wel voorzichtig planten maar heb gehoord dat de aardappel zelf hier ook uitgeput van raakt. Graag jullie advies. groet,Duncan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Je kunt de spruiten er af halen, en ze zonder spruiten poten. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simone den Hartog Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Hoi,Ook ik had lange witte spruiten aan de aardappelen. Ik heb ze eind van deze middag nog de grond in gedaan. Niet allemaal, dus bij de volgende haal ik ze er ook af.Groetjes,Simone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ik had een mand over, en ging in de kelder wat pootaardappeltjes halen, en ja ook witte lange spruiten, ik heb ze gewoon in de mand gedaan en nu staan er al 5 plantjes boven de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Zijn het vroege aardappelen.Dan even afharden en dan in de tuin.Afharden overdag buiten zetten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts