MaMaLief Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Ik had vorig jaar bij de welkoop al bakken gekocht om een makkelijke moestuin te beginnen, maar door diverse ander bezigheden er niet aan begonnen, maar dit jaar wil ik dus er wel aan gaan beginnen. ik heb dus 3 bakken van 1m2, ik ben eigenlijk opzoek naar ideeen en tips. Rond deze periode kan toch beginnen om zaden te gaan kopen, waaar moet ik opletten als ik zaad koop, kan ik gewoon naar een tuincentrum gaan of is er een andere plek waar ik het kan kopen. En hoe zie ik of het geschikt is voor een makkelijke moestuin. dit zijn alvast wat vragen er komen er vast nog veel meer. zal me elders in het forum even voorstellen Quote
Jorg Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Welkom! De meeste groenten die niet te groot worden kunnen in de makkelijke moestuin. Dat betekent dat alle zaden die ze in de winkel verkopen zowel in de mm als in de gewone tuin kunnen. Op het zakje zul je niet vinden of ze geschikt zijn. Voor zaden kun je terecht bij het tuincentrum. De vraag is altijd: welke groente wil je zelf gaan telen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Zoals Hans bij je voorstel-bericht al heeft gepost: van de meeste kruiden/planten kan je misschien het beste kleine plantjes kopen bij de welkoop of het tuincentrum. Daar hebben ze vanaf april/mei echt van alles staan. Makkelijker dan zaaien, vooral als je van elke soort maar een klein hoekje wilt telen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dorien Geplaatst: 18 januari 2011 Geplaatst: 18 januari 2011 Deze site heb je vást al wel gevonden, maar zo niet, hij is heel behulpzaam:http://www.makkelijkemoestuin.com/ Quote
nachtwacht Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Je kan prima in het tuincentrum zaden kopen maar het heeft wel als nadeel dat er toch vaak maar enkele soorten staan en dat vind ik voor de MM een beetje lastig. Zo wil ik graag doperwten, maar die staan er om bekend nogal hoog te groeien. Als je niet te veel met draagrekken wil werken is dat dus een beetje lastig. Ook weet je bij bijvoorbeeld courgetten niet wat voor bevruchting nodig is. Vorrig jaar een courgette gekocht (plantje) in de winkel, niet echt veel bloemen er aan, wel duidelijk mannelijk en vrouwelijk, maar er is geen enkele courgette doorgegroeid omdat ze nooit bevrucht zijn. Informatie als "geen bevruchting nodig" is dus wel heel erg handig. Dit jaar dus de zaaigids besteld van http://www.vlaamszaadhuis.com En hierin staat dat soort informatie dus wel ! Zo heb ik mini komkommers gevonden, een doperwt die maar 60 centimeter hoog wordt, en een courgette die geen bevruchting nodig heeft. Ik ben er overigens van overtuigd dat ook andere online "zaadwinkels" deze informatie op de website hebben staan. Aldus, mijn conclusie, tuincentrum is leuk maar ze hebben meestal maar 1 of 2 soorten van een bepaald gewas. Quote
Debsy Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Ik ga zelf voor puur natuur... http://www.bolster.eu/ Kan je vaak ook bij natuurwinkels kopen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.