tobsie Posted February 10, 2024 Share Posted February 10, 2024 Ik heb een nieuwe kas gekocht van ongeveer 4.6m bij 2.6m met veiligheidsglas. Ik wil deze bij mijn moestuin plaatsen. Mijn initiele plan was om de lange zijde naar het zuiden te plaatsen en de ingang naar het oosten. Maar ik lees op Internet dat het beter is om de lange zijde naar oost (of west) te plaatsen ivm de hitte van de middagzon en de vroege ochtend zon. Mijn probleem is dat een deel van de oostkant en westkant hoge bomen heeft. Zie ook mijn google maps plaatje, waarbij de rode streep de kas moet voorstellen. Dus ochtendzon zal er niet zijn, want die komt volgens mij niet boven de bomen uit.. Wat is jullie advies qua positionering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted February 11, 2024 Share Posted February 11, 2024 Plaatsen zoals het streepje nu staat, ingang op noordoost. 👍 Je zal merken dat er voldoende licht en dus warmte binnenkomt. Noord-zuid is ideaal, met bovenstaande kom je daar het dichtst bij. Ik heb zelf noodgedwongen oost-west en dat gaat verder ook uitstekend, dus niet teveel druk om maken. Vooral zorgen dat je kas buiten de ‘valzone’ van de takken komt. 😉 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts