Ga naar inhoud

Geedee gaat naar Zelhem en neemt mee........:

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind het verder geen probleem allemaal hoor, maar plantjes wil ik niet in de aanhanger zetten....weet nooit welk weer het is en misschien waaien ze ook wel stuk, als ik ga scheuren over de snelweg ....dus het moet wel nog allemaal achterin, in de auto passen en stapelen gaat dan niet 6 mandjes is ongeveer 1 m2 oppervlakte schat ik zo....

De plantjes van mij en Margareth moeten er ook nog bij, dus ik denk dat de auto dan wel vol is intussen (incl die geheime dingen voorJorieke en de nodige cola light )

Ik wil ze best een paar weken verzorgen hoor...geen probleem.... ....hoewel ik geen overlevings garantie kan bieden Tomaten kunnen 3 weken in de keuken logeren...de kas puilt nu al uit( komt o.a. door die enorme aubergine- wedstrijd-plant ).

Neem je de plantenbakken en die aardperen van Jos mee eind april , of pas 20 mei?

Geplaatst:

Ik stop gewoon met ruilen dat lijkt me een goed idee...ik wil ook niet dat jij of Margareth de hele reis naar Zelhem met een AH mand op schoot zit ( over de terugreis maar niet gesproken..) De tomaten kan ik hier ook achter laten voor de ruilbeurs hier.( die is als ik jarig ben dan ben ik niet hier)

De potten en aardperen en wat ik van jou krijg kan al mee over een paar weken..dat scheelt weer toch?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Ik neem mee voor:

bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)

thessa: (bol) mos en boomschors

heylane: dropplantzaadjes of plantjes

appelvrouw: snackpaprika + dropplant

jorieke: zevenblad wortels/plantjes + eierdoosjes

eva: aloë vera + paarse lage herfstaster + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemen

rantje: clematis montana en div. vijverplantjes rantje komt niet naar MTD

RvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruid

Jootje: tijmplantjes

dennis 29: moederkruid en zeepkruid

Jasmin : een emmer paardenmest

Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen:

Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos, forsythia, abc kruid.

Laat maar weten als er iets voor je tussenzit.

en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )

en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen

en 6 supermarktmandjes vol leuks van appelvrouw

Als het goed is neem ik mee terug:

kefir van rantje komt niet naar MTD

pitaya, meloenpeer en witte herfstaster van eva

egyptische ui en eucalyptus van jorieke

aktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvO

schoenlappersplantje van bonnie f

onsterfelijkheidskruid van frank vwl

klimhortensia en witte lavendel van appelvrouw

een walnootzaailing van greetje als ze er een vind

jostabes stekje en een jiaogulan van dennis29

zeep van Jasmin

Ik zoek nog: Klimspinazie en paddenstoelkweek

Ben ik iets vergeten?

Laat maar ff weten

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik zou dit seizoen graag beginnen met het kweken van eetbare paddenstoelen....is er iemand die op 20 mei een beetje uitleg wil geven over wat een makkelijke start kan zijn en misschien een paar voorbeeldjes mee kan nemen?

Geplaatst:

zou ik wat van die herfst aster mogen hebben Geedee?

ik heb zelf witte herfstaster van een meter hoog...en die is voor mijn tuin veel te hoog!

(dus als jij hem wilt hebben...)

Geplaatst:

O dan kan ik alvast eens kijken hoe jij het geheel hebt opgezet Jorieke. Ik meen dat er ook nog iets kan met plastic zakken en hooi of stro....moet het bewuste topic opnieuw eens goed gaan doorspitten.

Ja Eva dat is goed hoor....ik heb nog geen witte herfstaster...vind dat wel leuk ruilen we de herfstasters

Geplaatst:

Ben heel benieuwd hoe dat groeit op gehakselt hout. Staat dan in de volle zon of in de schaduw?

Good things come in small packages

Ik neem mee voor:

bonnie f: tijmplantjes + laurierstek (3 april gestekt...hoop dat die dan worteltjes heeft)

thessa: (bol) mos en boomschors

heylane: dropplantzaadjes of plantjes

appelvrouw: snackpaprika + dropplant

jorieke: zevenblad wortels/plantjes + eierdoosjes

eva: aloë vera + paarse lage herfstaster + scheut oosterse karmozijnbes als eva's zaadjes niet willen kiemen

rantje: clematis montana en div. vijverplantjes rantje komt niet naar MTD

RvO: stinseplantjes(sneeuwklokjes/roze en gele dovenetel/longkruid

Jootje: tijmplantjes

dennis 29: moederkruid en zeepkruid

Jasmin : een emmer mét deksel mooie gedroogde paardenmest

dick: pompoenplantje en ABC kruid

Voor de liefhebbers kan ik nog meenemen:

Lavas, Brandende Liefde, Dropplant, Moederkruid, Tijmplantjes, Kattenkruid, stekken laurier(als ze aan zijn gegaan....zojuist gestekt en geen idee hoe snel je dat kunt zien), zeepkruid, div. pompoenplantjes(moet ik nog zaaien). Ik kan ook nog druivenstekjes maken(is een blauwe zoete druif,ras onbekend), stekjes paarse herfstaster, stokroos, forsythia, abc kruid.

Laat maar weten als er iets voor je tussenzit.

en de nodige plantenbakken (overzicht in apart topic: grote-planten-emmers-t3671.html )

en geheime dingen die Jorieke niet mag lezen

en 6 supermarktmandjes vol leuks van appelvrouw

Als het goed is neem ik mee terug:

kefir van rantje komt niet naar MTD

pitaya, meloenpeer en witte herfstaster van eva

egyptische ui , eucalyptus , knolselderij van jorieke

aktie maxi zadenzakjes en 2 hopscheutjes van RvO

schoenlappersplantje van bonnie f

onsterfelijkheidskruid van frank vwl

klimhortensia en witte lavendel van appelvrouw

een walnootzaailing van greetje als ze er een vind

jostabes stekje en een jiaogulan van dennis29

zeep van Jasmin

knolselderij van thea

Ik zoek nog: Klimspinazie en paddenstoelkweek en knolselderij

Ben ik iets vergeten?

Laat maar ff weten

dick in orde..... grappige woordspeling

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik durf het bijna niet te vragen, als je overhebt dan wil ik er ook wel 1 of 2. Rood lijkt me leuk maar een gegeven paard....

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik wil rode bleekselderij (kan je dan nog spreken van bleekselderij? ) ook wel proberen. Smaakt dat anders?

Geedee, ik ben eind deze maand in t zuiden (Heerlen) en mijn oom en tante waar ik dan meestal een bezoekje maak, wonen in Eijsden. Dat ligt toch in de buurt van jouw onderkomen. Is het goed als ik dan de bakken al kan komen halen? Dat scheelt misschien weer wat ruimte in de aanhanger. Als Margareth die kratjes kan scoren, kan ik die eventueel ook ophalen voor vertrek naar de MTFD.

O dat is fijn Dank jullie wel Jorieke en Thea...ik zal mn lijstje aanpassen.

Kijken jullie of er nog iets tussen mijn ruillijstje zit voor jullie? (wordt naarmate ik van alles uitgeprobeerd heb met zaaien, ook steeds aangepast)

@ Eva dank je wel voor het aanbod, ik zie dat er meerdere mensen die snijsoort wel willen, dus sla mij maar even over...ik ben al erg blij met de knolselderij want daar eten we kilo's van

@ Helly is prima Laat je me even weten wanneer precies?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hoeveel bleekselderij planten heeft een mens zo ongeveer nodig? Ik heb ook de rode variant gezaaid, en ze ook al verspeend, maar ik weet niet of ik er teveel heb Ik denk van wel, want ik heb ook nog de normale versie gezaaid

Als je ze teelt voor de stelen (dus ver uit elkaar, voor in soep, bouillon), dan worden het grote planten toch?

Geplaatst:

Thanx Geedee Ik laat het je weten zodra ik weet op welke dag het is. De 27e in de avond gaan we al richting t zuiden dus het zou de 28e kunnen worden. Verwacht ik wel een leuke rondleiding door je tuin

Geplaatst:

Jorieke, hoeveel soorten groenten heb je nu zo ongeveer staan? Heb t idee dat je bijna alles wel teelt wat er te telen valt

• Nieuwe aanmaken...