eva1986 Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik heb even gezocht, maar geen topic kunnen vinden, dus dan maar een nieuwe Heeft iemand ervaring met Superthrive op groenten/kruiden? Ik gebruik het als extraatje voor mijn orchideeën (ja, heb ook een verzameling botanische orchideeën ), maar vraag me dus af of iemand het voor eetbare planten gebruikt?? (nee, heb helaas geen Vanilla planifolia) Niet bedoeld als mest, maar puur als extra. Zou hormonen en mineralen bevatten die wortelgroei stimuleren, en dus zo de plant een "boost" geven. Nu kan ik op internet nergens de precieze ingrediënten vinden (waar ik een beetje de kriebels van krijg, als ik het zou gebruiken voor iets wat ik wil eten)... Het spul is rete duur (sorry, maar geen ander woord voor ), maar via ebay ooit wel redelijk te bestellen.Bij de orchideeën heb ik goede ervaringen overigens... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 De Engelse wiki heeft de ingredienten uitgelegd Het bevat ". 09% vitamine B1,. 048% 1-Napthyl-azijnzuur", zie http://en.wikipedia.org/wiki/SUPERthrive Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Bedankt Geedee! Maar wat ik hier nu van moet denken?? "The hormone 1-Naphthyl acetic acid (NAA) does not occur naturally. Under the Federal Insecticide, Fungicide, and Rodenticide Act (FIFRA), products containing NAA require registration with the Environmental Protection Agency (EPA) as pesticides." Ik laat het voorlopig maar denk ik zo... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Volgens mij is het naderhand gelegaliseerd....ik heb t niet helemaal gelezen maar dacht er zoiets te zien staan. maar ik zou mn eetbare planten dat niet geven....die hoeven geen extraatje....is misschien goed bedoeld, maar liever puur natuur en 2 kroppen plukken, dan 1 grote opgefokte krop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts