Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bemesting


Mir2311

Aanbevolen berichten

Onderwerp is duidelijk genoeg denk ik .

 

Ik ben nu dus bezig met het omspitten van de tuin m.u.v. looppaden.

Omdat ik dit dus doe, heb ik het hele stuk niet laten doen door iemand van de volkstuin.

Want die had me de volledige 200m2 (plus minus) gedaan.

 

Nu is het gevolg (waar ik op zich niet zo treurig om ben) dat er geen mest ondergespit wordt.

Wat kan ik als alternatief doen, behalve de bemesting die ik na te hebben gespit over het verse "bed" uitspreid?

 

Kan ik dit tijdens het jaar gewoon op momenten blijven doen?

Of zijn er andere tips die iemand me kan geven?

 

Ik ben ook lid van een peperforum en deze staat bekend (is berucht) wegens zijn Noekepoekensap.

Deze staat dan ook al klaar voor gebruik en zal ook worden gegeven aan bijvoorbeeld de pepers en tomaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Planten die van mest houden (kool, sla anijvie e.d.) krijgen van mij tijdens het uitpoten een klontje mest uit het bos (rund, paard, ree). Onderspitten doe ik eigenlijk nauwelijks. Met regelmaat een beetje bijmesten wel. Behalve bovengenoemde mest heb ik ook bloedmeel, beendermeel en vinassekali van Ecostyle in huis. Al naar gelang de behoefte krijgen ze daar ook een schepje van.

 

Misschien heb je hier wat aan. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik zeker wat aan.

Is het bezwaarlijk dat de mest in de vorm van korrels (uit de winkel gekocht) komen?

Denk het haast van niet...

 

Ik vond het gewoon onnodig en jammer om het hele veld te bemesten tijdens het omspitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het tuincentrum koop ik jaarlijks een zak gedroogde koemest. Die strooi ik na het spitten op de bedjes als basisbemesting en wordt met de cultivator en hark tijdens het fijnmaken van de kleiklonten verdeeld in de bovenste 10 CM van de grond. Door regenval zakt het vanzelf verder. Met een heel veld bemesten hou je geen rekening met de eigen behoefte van de plant. Bonen maken zelf stikstof dus hebben niet of nauwelijks mest nodig. Wortels moeten ook niet te zwaar gemest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...