Geplaatst: 6 april 201213 j mijn rabarber en rode bieten zijn aangevreten wie zou de boosdoener kunnen zijn? er lopen mieren rond maar dit lijkt mij een onwaarschijnlijke dader... of toch??? : eh:
Geplaatst: 6 april 201213 j Heb je er een foto van? Zijn de randjes aangeknaagd? Of zitten er gaatjes in het blad? Of...? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 april 201213 j Auteur geen foto maar de randjes zijn afgeknaagd en vooral bij mijn jonge rabarberplant...
Geplaatst: 7 april 201213 j Misschien die verdomde aardvlooien? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 april 201213 j Muizen? Zijn het echt knaagsporen dan zou ik daaraan denken..hoe groot waren de bietjes eigenlijk..zijn het de blaadjes die gaatjes hebben ( dan zou ik ook aan aardvlooien denken) of de knolletjes die aangevreten zijn? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 april 201213 j Auteur het zijn de blaadjes die aangevreten zijn de plantjes zijn nog redelijk jong
Geplaatst: 9 april 201213 j dan denk ik ook slakken..kijk eens onder potjes, stenen etc in de buurt van de plantjes? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 juni 20205 j zit hier nu ook voor het eerst met het probleem jonge bietje totaal kaal gevreten geen slak te vinden
Geplaatst: 11 juni 20205 j Welkom net, Ga eens 's nachts kijken......slakken zijn nachtdieren. Met vochtig weer zoals nu komen ze tevoorschijn. Overdag schuilen ze op een donker en vochtig plekje, alles opruimen en veel schoffelen helpt zeker. 11 juni 20205 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 11 juni 20205 j probleem gevonden mussen hahaha de mussen vreten al jonge sla maar ik weet dus nu waarom ze zo graag in mijn tuin zijn nieuw planten dus en net erover
Geplaatst: 11 juni 20205 j Mooi, daders gevonden. Hier snoepen de heggemussen van het peulen en erwtenloof, maar het zijn er maar een stuk of zeven en ik heb meters van dat spul. 👍 De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.