Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie weet welke kruid/plant het is


thea

Aanbevolen berichten

Dat ziet er dus uit als een Filependula vulgaris, en dan de roze. Hoeft niet zo te zijn , ietsje astilbe lijkt het ook , en er zijn er nog een paar die vroeg in het voorjaar zo uitlopen. Om te zien of het de filpendula is ( Knolspirea ) moet je de rozet op de bodem laten zien , of de 'knol' , 'knoop' , die daar zit , en die staat nu tussen het onkruid verscholen op de foto

 

Ik moet ook denken aan de hoge sanguisorba. hmmm. en nog een paar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is wat erg rood, dat is nog een stukje twijfel... mja. gewoon lekker in de zon he ?. Ik blijf even bij Knolspirea ja. De Filependula Vulgaris. Niet de Ulmaria of een andere. Vooral omdat je zegt dat ie roze schermbloemig bloeit. Ben wel benieuwd wat anderen zeggen en ideeën hebben. Ik ben voor 80% zeker, maar laat me graag overtuigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoge plant?

 

Filipendula venusta. De amerikaanse tegenhanger van onze moerasspirea. Er bestaan mooie cultuurvormen (magenta, rood)

Deze plant zaait zich niet zo vaak uit.

 

Filipendula%20Venusta%20.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1269209279761

 

Lage plant?

 

Filipendula rubra. Ik ken deze plant niet, maar ze zou lager zijn als venusta.

 

Filipendula-rubra-1.jpg

 

Knolspirea heeft ander blad en meest witte/cremegele bloemen.

 

7510.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow.... mooi zeg. De venusta dan dus. Had ik het fout. excuus ! ( ik had echt de bovenste voor ogen , maar foutje van mij dat ik dacht dat dat de vulgaris was dus )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...