Jorieke123 Geplaatst: 28 mei 2023 Auteur Geplaatst: 28 mei 2023 De frambozen hebben nergens last van hoor Ik kan er bijna geen foto van maken omdat het zo'n jungle is. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 4 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2023 Ze lopen weer in dat zelfde stuk 'bos'. Er liggen nu aardig wat appels en te vroeg gevallen hazelnoten dus ik denk dat ze nu nog staan te eten 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2023 Auteur Geplaatst: 5 september 2023 Die 2 buikschuivers hebben een hectare gekregen! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 17 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2023 Ik vind het toch zo leuk dat we nu eidelijk 'bos' hebben wat groot genoeg is om er varkens in te doen! Vandaag hebben we weer een nieuw stuk afgezet met schrikdraad zodat de Kune's er kunnen grazen en appeltjes en kastanjes kunnen rapen. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 22 december 2023 Auteur Geplaatst: 22 december 2023 Wel erg nat al hier, en er komt nog meer regen! We hebben als laatste redding nog een veld wat nog hoger ligt, al lopen daar nu 2 ossen... Maar daar zouden de varkens heen kunnen als het water nog verder stijgt (en/of valt) Voor nu hebben we wat geultjes gegraven zodat het bij hun hokken iig niet te nat is: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
redzebra Geplaatst: 22 december 2023 Geplaatst: 22 december 2023 (aangepast) Niet normaal deze aanhoudende regen, ik lig op een heuvel en heb een put onder de kelder die zover ik weet altijd droog staat, grondwater zit hier normaal op + 30 meter, nu staat die vol. Bij jullie is het een stuk erger, ik hoop dat het gaat keren. 22 december 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 december 2023 Auteur Geplaatst: 30 december 2023 We hebben de varkens 6 dagen geleden al naar een hoger stuk gedaan, maar goed ook want kijk nu eens naar hun oude velden: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marinke Geplaatst: 30 december 2023 Geplaatst: 30 december 2023 Jeetje Jorieke dit is wel heftig zeg! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 april 2024 Auteur Geplaatst: 24 april 2024 Het water is eindelijk zo goed als weg. Hier en daar is het nog iets zompig, en er zijn veel plekken waar de grond nu vies groenig en zelfs oranjeachtig oogt. Ook zijn er wat struiken (vlier, sering, een enkele vlinderstruik) die de nattigheid niet goed hebben doorstaan. De varkens kunnen nu wel eindelijk weer naar nieuwe velden, en we hebben de oude velden weer even lekker luchtig en egaal gemaakt. En ook hebben we een boel van jullie oude moestuinzaden gezaaid! 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2024 Auteur Geplaatst: 3 mei 2024 We hebben er weer 2 van die buikschuivers bij! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 4 mei 2024 Auteur Geplaatst: 4 mei 2024 Jup! Melk&Puur 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 Wat een bekkies weer. Voor de wintersport? Of nieuwe genen? 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 mei 2024 Auteur Geplaatst: 13 mei 2024 Deze 2 kunnen niets meer met hun genen (gecastreerd ) dus wintersport ja. Maar dan pas over uhm, dik 2 jaar ofzo. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 13 mei 2024 Geplaatst: 13 mei 2024 Wintersport! 😂😂😂😂😂 ik moest er nog effe over na denken! 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2024 Auteur Geplaatst: 29 mei 2024 De kleinste varkens helpen ook met de engerlingenjacht: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 29 mei 2024 Geplaatst: 29 mei 2024 Ja dat is mooi! Eten ze dan ook veel van het groen of “spitten” ze dat alleen maar onder? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 30 mei 2024 Auteur Geplaatst: 30 mei 2024 Ze eten ook aardig wat van het groen, maar 2 van die ukkies grazen nog niet echt snel genoeg om de groei van het gras bij te kunnen houden Je ziet nu vooral veel steeltjes waar eerst klaver stond 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 30 mei 2024 Auteur Geplaatst: 30 mei 2024 Maandag brachten wij onze 2 laatste vleesvarkens naar de slager. Het waren al geen biggetjes meer van eigen fok, we konden er vorig jaar 2 kopen van mensen hier in de buurt die aardig wat varkens hebben lopen en daar ook vlees van verkopen enzo. Het waren best gezellige varkens maar alle mensen wat maakten ze een rottig geluid als ze 'honger' hadden. En vleesvarkens hebben altijd 'honger'! Het was een soort van gehinnik. Nu hebben we alleen nog van die leuke kleinere varkens Die Kunekune. Handig voor in onze jonge bosjes, waar een vleesvarken complete bomen uit de grond zou graven. We hebben die kleinere varkens nog steeds voor het vlees hoor, maar dan niets voor de verkoop. 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 7 juni 2024 Auteur Geplaatst: 7 juni 2024 We hebben de slager deze keer een boel laten doen, van verpakken tot wat verschillende worsten en schijven maken, en ook hadden we een paar stukken die 'heel' moesten blijven omdat we daar nog plannen mee hebben qua zouten en drogen en weet-ik-niet-wat. Meestal moet je de slager niet teveel opdrachten geven want dan zijn er altijd wat dingen die niet gedaan worden omdat er overheen gelezen wordt ofzo? Maar nu was alles ontzettend tot in de puntjes verzorgd. De koppen en poten waren zelfs vacuüm verpakt! (normaal krijg je die los in een zak) En alles was sowieso ook netjes verpakt, niet 2 worstjes kriskras in een zakkie en vacumeren maar. Nee: netjes allemaal op dezelfde manier verpakt zodat het weer mooi in de vriezer past. Ik zei al steeds: nou dan zullen we ook wel een leuke rekening krijgen...! En uhm... ja die rekening is niet mals. 800 piek! Het waren flinke varkens hoor, dus er kwam ook echt wel een boel vlees van af. Maar poeh... 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 Dat is een hoop geld! 400 per varken en de worsten heb je zelf gerookt? Wat heb je eerder betaald? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 12 juni 2024 Auteur Geplaatst: 12 juni 2024 Tja we horen het van meerdere mensen die laten slachten en verwerken, dat alles echt prijziger is geworden. Hoe meer je laat doen, zeker in kleine beetjes zoals wij nu (10 kilo worst, 10 kilo schijven, enz.), hoe hoger de factuur. Wat natuurlijk wel logisch is Maar dan moet de kiloprijs voor de/mijn klant ook omhoog en daar hebben we geen zin in. Tis maar goed dat we er geen geld meer aan hoeven te verdienen. (de slager zit natuurlijk ook met hogere kosten van ingrediënten en verpakkingsmateriaal en loonkosten enz. die zij weer moeten betalen) 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 12 juni 2024 Geplaatst: 12 juni 2024 2 uren geleden, Jorieke123 zei: kiloprijs voor de/mijn klant ook omhoog en daar hebben we geen zin in Dat is een goed streven. Maar er moet toch wel enige balans zijn. Dat hou je volgens mij niet vol, dat je niet straks met verlies draait zeg maar⚖️ 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 2 juli 2024 Auteur Geplaatst: 2 juli 2024 De frambozen doen het weer goed dit jaar! De varkens lopen er ook en die slopen hier en daar wel eens een laaghangende tak om bij wat vruchten te komen. Maar echt weinig schade en ze lopen er juist mooi wat paden doorheen en ruimen de rotte exemplaren op die vallen of die ik op de grond laat vallen. 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.