Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Varkens

Jorieke123

Recommended Posts

• 3 weeks later...

We hebben de varkens op nieuwe plekken lopen dit jaar, en dat zijn plekken waar wij zelf ook nog wel wat zouden willen oogsten. Bramen, pruimen, appels, en nu ook hazelnoten. Alles wat valt en plekjes heeft dat mogen zij hebben. En dan plukken (of in het geval van de hazelnoten: schudden en snel rapen) wij de mooiste exemplaren voor onszelf :) 

IMG_6331.jpg

• Like 7

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Maandag heb ik Melk&Puur naar een nieuw veld gedaan. Ze liepen erg makkelijk achter me aan, het was een beste wandeling voor hun korte pootjes :lol: In dat nieuwe veld gingen ze meteen staan wroeten... en we hebben nou juist dit soort kortneusvarkens omdat we willen dat ze vooral grazen. Nou ja. 

227_2437.JPG

Ik ben iets later nog een keer gaan kijken bij ze, en toen bleek dat 1 van de 2 door het schrikdraad was gesprongen/gewandeld/geschrokken en hij had zich op zich wel vermaakt met het omwoelen van ons pad. Maar nu vond hij het ook wel weer tijd om terug te gaan naar zijn vriendje. Met een stukje appel had ik hem zo weer terug. 

227_2436.JPG

Daarna bleven ze netjes binnen de lijntjes, en hebben ze al veel staan grazen! Ook liggen er hier en daar nog wat appeltjes en er vallen er de komende tijd ook nog wel wat. 

227_2438.JPG

227_2456.JPG

• Like 5

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...