Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wormen in de makkelijke moestuin?


Aanbevolen berichten

volgens mij zijn mm bakken te ondiep voor regenwormen, die vluchten naar diepere delen van de grond als de aarde te nat wordt.Aangezien in de meeste mm bakken eerst de bodem afgedekt wordt met gronddoek of zo kunnen de wormen dus nergens heen,en verdrinken.

groetjes Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij belanden ook de compostwormen regelmatig met de compost in de SFG bakken en ze lijken zich daar goed te voelen. Aangezien ik mijn bakken op het platte dak heb, weet ik wel zeker dat het geen regenwormen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind dat na een aantal jaren (4de jaar dit jaar) de grond in mijn bakken toch wel wat inklinkt en er zitten soms nog resten wortels van vorige planten in. Wat mij betreft mogen de wormen hun best doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormen doen veel meer, eten planten resten op, hun poep is erg goed voor de grond. Ook om het luchtig te houden dus! Maar in al mijn bakken zitten vrij grote dikke vette wormen! Geloof niet dat er ooit een verzopen is omdat er in pricipe nooit water in blijft staan, en de grond ook vocht vast houd dus eigenlijk nooit helemaal uitdroogt.

 

Wel eens gelezen dat ze jonge plantje naar benden kunnen trekken, weet niet of dat waar is?

Een paar weken terug een record-worm gevonden, de grootste die ik ooit gezien heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...