Henrietje Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Ben nog maar een leek, maar vraag me af of het voor de twee moestuinbakken ook goed zou zijn als ik wat wormen uit de tuin in de MM zet..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 volgens mij zijn mm bakken te ondiep voor regenwormen, die vluchten naar diepere delen van de grond als de aarde te nat wordt.Aangezien in de meeste mm bakken eerst de bodem afgedekt wordt met gronddoek of zo kunnen de wormen dus nergens heen,en verdrinken.groetjes Wilma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Ik heb er verder geen idee van,maar bij mij zijn ze er automatisch nou ja,ze zijn er in gekomen,hoe dat ze dat vinden,dat weet ik allemaal niet,misschien hebben ze ook wel in de compost gezeten,maar laat ze in ieder geval lekker zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Bij mij belanden ook de compostwormen regelmatig met de compost in de SFG bakken en ze lijken zich daar goed te voelen. Aangezien ik mijn bakken op het platte dak heb, weet ik wel zeker dat het geen regenwormen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted April 11, 2012 Author Share Posted April 11, 2012 Oki, bedankt voor jullie antwoorden. En wormen zijn er toch alleen om de grond luchtiger te maken......de grond in onze bakken is gewoon toch al luchtig genoeg lijkt me. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Nou, ik vind dat na een aantal jaren (4de jaar dit jaar) de grond in mijn bakken toch wel wat inklinkt en er zitten soms nog resten wortels van vorige planten in. Wat mij betreft mogen de wormen hun best doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 11, 2012 Share Posted April 11, 2012 Wormen doen veel meer, eten planten resten op, hun poep is erg goed voor de grond. Ook om het luchtig te houden dus! Maar in al mijn bakken zitten vrij grote dikke vette wormen! Geloof niet dat er ooit een verzopen is omdat er in pricipe nooit water in blijft staan, en de grond ook vocht vast houd dus eigenlijk nooit helemaal uitdroogt. Wel eens gelezen dat ze jonge plantje naar benden kunnen trekken, weet niet of dat waar is?Een paar weken terug een record-worm gevonden, de grootste die ik ooit gezien heb! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Hihi...kzie het al voor me...whahahaaa....zo'n dikke worm die je zaailingen naar beneden trekken..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts