Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo =)


ConcreteJungle

Aanbevolen berichten

Zo, na wekenlang ongegeneerd lurken (internets voor ongeregistreerd meelezen) vind ik dat het tijd word dat ik mijzelf eens voorstel.

 

Mijn naam is Miranda(ik heb hier al een naamgenootje zie ik!)en ik ben 24 jaar oud. Concrete jungle, tja behalve dat het een top40 nummer is, is het precies wat ik van plan ben met mijn balkon.

 

Het moestuinieren is mij een beetje met de paplepel ingegoten, vanaf het moment dat ik lekker rond kon stappen mocht ik vaak met opa mee naar de moestuin. Niets is zo lekker als een worteltje zo vers uit de grond! Uiteindelijk werd ik ouder en was met opa naar de tuin niet “cool” meer. Inmiddels ben ik weer iets ouder en woon ik sinds kortop mijzelf en heb maarliefst 2 balkons tot mijn beschikking, 1 op het zuiden en 1 op het noorden (helaas) Toen ik moest gaan nadenken over de inrichting van mijn balkons was de keuze dan ook snel gemaakt: groentes in plaats van bloemen!

 

Inmiddels begint mijn strooptocht naar zaden en tuinartikelen verslavende vormen aan te nemen, maar dat is volkomen normaal zoals ik hier op het forum begrijp! Inmiddels ben ik redelijk uitgerust (thnx Action!) en groeien de plantjes gestaag verder. Hoewel ik nog geen idee heb waar ik ze allemaal ga laten... Vriendlief wil namelijk ook nog kunnen zitten en de verhuurder stelt belachelijke eisen over het ophangen van plantenbakken... Ideen zijn welkom!

 

Omdat jullie dol zijn op foto’s een impressie:)

 

zaaingen-242981334136502.jpeg

De zaaiingen staan lekker warm in de vensterbank in hun kweekkastje.

zaaiingen17021334136500.jpeg

zaaiingen-verpot40101334136497.jpeg

sla-plantjes32851334136494.jpeg

De wat grotere plantjes staan te genieten in hun kattenbakken (Ik weet niet wie deze tip gegeven heeft maar ze zijn geweldig!)

capucijners25991334136490.jpeg

De Capucijners groeien gestaag verder, volgens moeders is het onmogelijk deze op mijn balkon groot te krijgen, maar ik ga het tegendeel bewijzen!

balkon47441334136489.jpeg

En het balkon.

 

Zo wat een voorstel rondje.. Als ik tijd heb zal ik proberen een moestuin seizoen bij te gaan houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Vriend mag het balkon op het noorden wel hebben. En balkonbakken met de bak naar binnen in plaats van naar buiten? Ik heb al een hoop ideeen op internet gezien voor het benutten van muurtjes op balkonnen. Tegenwoordig kan je al bijna tegen het plafond je gewassen kweken.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rantje: Het komt erop neer dat ik eigenlijk maar 1 rijtje balkon bakken aan de binnenkant van mn hekje mag bevestigen, verder niets aan de gevel, dus een rekje of iets dergelijks aan de muur mag ook niet. Inmiddels heb ik samen met vriendlief besloten dat we de regeltjes niet heel goed gelezen hebben . Hij begint de plantjes steeds leuker te vinden naarmate ze groter worden!

 

Er staat in de regels niets beschreven over bakken op het hekje, dus ik heb vrij grote langwerpige bakken gekocht en deze met een paar dikke schroeven en een steunbalk in de bak bovenop het hekje geschroefd. Zo blijft er op het balkon nog een beetje bewegingsruimte over en kan ik op de grond ook nog een paar potten kwijt. Het niet boren in de gevel hebben we gewoon niet gelezen (Gezien de gatenkaas die de muur al is gaat het ook niet opvallen als ik het wel doe).Dus ik ben nog aan het denken over een mooi systeempje voor een klein muurtje (3M hoog 50 cm breed). Ik zat zelf te denken aan het ikea Antonius systeem met wat plankjes. (uiteraard ingekort).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...