Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Cocopeat


dennislp

Aanbevolen berichten

Cocopeat, die blokken waar je water bij doet en dat je dan in ene 'n bergje aarde hebt.

We hebben het er al vaker over gehad.. maar wat zijn nu alle voor- en nadelen op een rijtje?

 

Kloppen deze? Weten jullie nog bepaalde dingen?

 

Nadelen:

- Weinig tot geen voedingsstoffen, cocopeat zonder andere grond er door gebruiken is niet bepaald ideaal.

- Cocopeat is vrij zure grond (Ofja, of dat een nadeel is?? als je het toch mengt lijkt het me weinig kwaad kunnen..?)

 

Voordelen:

- Het houd de grond luchtig.

- Het houd snel 50% meer vocht vast dan traditionele potgrond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog wat van zo'n zak liggen.. Heerlijk spul inderdaad.. handen blijven lekker schoon

Maar volgens mij waren er hier toen mensen op het forum die aangaven dat de cocopeat blokken niet zo goed waren om zo puur te gebruiken.

 

De zakken zullen wel goed zijn lijkt me, maar daar dit topic gaat dus om de blokken (verkrijgbaar bij de Action bijv. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm had ik er al eens een topic over gemaakt? Stom

Die eerste link gaat trouwens over kokospotgrond en niet de kokos blokken

 

Maar het maakt potgrond luchtiger, dat zou verbetering geven.. Is het dan bijvoorbeeld ook handig om toe te passen bij munt planten die jaren lang in de zelfde aarde zullen staan bijvoorbeeld?

Want ergens anders las ik weer dat die cocopeat vrij zuur is.. geen idee of dat dan weer negatieve gevolgen kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...

ik heb ooit een aantal blokken geperste cocopeat bij ikea gekocht. ideaal spul om zaden te kiemen, voor de eerste start, maar dat is ook alles.

ik heb het vorig jaar ook gebruikt voor het stekken van mijn vijgenboom en het is nog nooit zo goed gelukt als hiermee, ga ik zeker weer doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...