Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Boerenwormkruid.. Hoe kom ik hier aan?


Vlinderx

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar Boerenwormkruid. Ik heb ooit eerder een bericht hierover geplaatst maar degene bij wie ik kon aankloppen reageert niet meer..

 

Is er iemand die mij hiervan kan voorzien? Zaadjes vind ik ook prima.

 

Vast bedankt!!

Don't dream your life. Live your dreams..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!!

 

Ik was al bij de Welkoop geweest maar die keken me vreemd aan. En bij mijn zaadleverancier (Oranjeband) verkopen ze het ook niet..

 

Weet iemand of Boerenwormkruid zich snel verspreidt?? En hoe kan dit kruid het beste tot zijn recht komen?

Ik was van plan om een insectenhotel op te hangen op de schutting. Daaronder wil ik eventueel Boerenwormkruid plaatsen. Of is dit niet verstandig?? Er zit ongeveer anderhalve meter hoogte tussen.

 

 

Groetjes,

Don't dream your life. Live your dreams..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boerenwormkruid: wegberm

 

In normale tuingrond wordt de plant erg slap en valt om.

Je kunt haar in een ingegraven container zetten, opgevuld met bouwzand.

Tenminste, als je het om de bloemen te doen is.

 

Er bestaan twee tuinvormen, beide op hun blad geselecteerd. 'Moskrul' en een geelbladige variant hiervan. De namen moet ik je even onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat misschien een optie is : je wacht een maand of 2 nog, en gaat naar een ruigte toe waar ze staan. Ze staan eigenlijk overal wel. Spade mee in de autobak of op de fiets, en je steekt een leuke pol uit. Is dat brutaal ? Ja. Maar niemand zal het je kwalijk nemen bij deze plant. Je steekt hem uit, knipt hem gelijk af op zeg ong 10cm op de pol, en je poot de pol in je tuin. Goed water geven. Geef hem wat armige grond. Doe je dit voor 20 juni, komt de plant nog dit jaar helemaal terug en in bloei ook nog. Liefst ruim uitsteken op bewolkte of zelfs miezerige dag. Wordt je toch gesnapt door een agent ( het zal wel niet echt mogen ) mag je mij opgeven als opdrachtgever. Niet uit bosgebied of natuurgebied halen natuurlijk. Gewoon uit een ruigte / wegkant oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Menph:

Die van mij komt niet uit een wegberm, maar daar heb ik het wel al vaak gezien.

Onze grond is kleigrond en daar doet die het echt wel heel goed. Zowel in volle zon als in halfschaduw.

Bij mij staat 'tanacetum vulgare crispum' en dat is voor mij boerenwormkruid. Een andere variant ken ik niet.

Ben het nog nooit tegengekomen in een plantencentrum nu ik er aan denk... moet ik eens in het oog houden.

 

Grtn,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...