Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruilijst Claudy aangepast


Claudy

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Ik heb het volgende:

- tomatenzaden in allerlei vormen, smaken, kleuren..mocht je willen weten welke dan kan ik je mijn documentje mailen (100 + soorten)> zie lijst oktober 2022 voor een deel van de lijst

- stekken van tamme braam

-stekken Japanse wijnbes

-stekken zwarte bes

- stekken framboos

- (onder voorbehoud wat wortel heeft geschoten, maar al vroeg in het jaar gesnoeid)

- stekken vinca major

- heel wat  pollen sierklaver: prachtige bloemen

- mini paprikaplantjes

- moet denk ik nog extra tomaten zaaien..dus bij bepaalde wensen

- stekken smeerwortel

- stekken duizendblad

- denk wel stekken herfstaster hoog paars

- stekjes guldenroede

 

van alles wat

-ingemaakte peper suave

-Ook heb ik jampotjes

-een grote baal hooi die mijn konijnen niet lekker vinden

-pruimenjam en anannasjam

 

 

Bloemen (zaad):

- verbena bonariensis

- polygonumk orientale 

- afrikaantjes mix

- Malva sylvestris mauritiana 

- zaad kogeldistel

 

Verder heb ik :

- aardpeer

- zaad lavas van 23

- zaad pastinaak (heb deels ingevroren vers zaad)

- mix  van stokbonen

 

Lijst moet verder worden aangevuld

 

Wat zoek ik:

- houd van lekkere en aparte soorten groenten en kruiden

- spaghettipompoen of andere lekkere soort

- lekker kleinfruitstruiken

- kan nog extra epsomzout gebruiken en lavameel

- p7 potjes, kan altijd p9 potjes gebruiken

plantjes lekkere/bijzondere kruidem

- plukbloemenplantjes

- fijn kruidenrijk hooi voor mijn konijnen

- bijzondere tomatensoorten

- orangeberry zaad

- wonderberry

- tzimbalo

- kiwano

 

Deals:

- Vincent : geef frambozenstekken voor donsnachtschade, wonderberry en Jaltotomato

- Bonnie  : geef paprika en tomatenplanten en Japanse wijnbes voor pootaardappelen

- Nasuada: geef zwarte bes stekken en Japanse wijnbes, krijg P 7 potjes

Henk: krijg houtas, geef?

Tanja: wil guldenroede en het duizendblad. , krijg mogelijk tomatenzaden

Arja: wil polygonum orientale 

 

groetjes van Claudia

aangepast door Claudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij Reclaim the seeds in Amsterdam zaden van de wonderberry gekocht, ga ze morgen zaaien dus hoop zaailingen voor je te hebben.  Wat voor frambozen heb je gestekt?  Kiwano heb ik denk ik ook maar die zaden zijn 3 jaar oud dus geen idee of je er nog wat aan hebt, betwijfel dat. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nasuada, geen probleem..hoef niets er voor terug.

 

Vincent, ik heb een rode en gele framboos. Volgens mij allebei herfst frambozen. Soort weet ik niet. Heb ze door elkaar staan..dus weet niet als je er een wil de gele of rode heb..niet zo handig. We beide erg lekker. Heb interesse in de wonderberry en de kiwano valt te proberen

 

Groetjes van Claudia

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 2 rode hagen en 1 gele haag met herfstframboos maar ben daar inmiddels van afgestapt. Dus als ik maar weet dat t herfstframboos is (ivm snoei) dan ben ik al gelukkig.   Eventueel ook interesse in donsnachtschade Solanum Villosum? Ook daarvan zaden gekocht dit weekend dus kan nog niet garanderen dat ik zaailingen heb.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Vincent, de frambozen heb ik tot laat kunnen plukken. Verwacht dat het de herfst versie is, maar niet 100 % zeker. Ik las van een gele framboos dat dat ook een zomer variant zou kunnen zijn en tot september plukbaar. Ik heb altijd interesse in andere bijzondere planten.

 

Groetjes van Claudia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ze tot 2de week oktober kon plukken is het herfst.  Ik neem de gok dus ze zijn welkom.   Ik noteer in die Donsnachtschade, Wonderberry en ik heb dit jaar ook Jaltomato weereens gezaaid.  Kiwino is nog spoorloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Claudy changed the title to Ruilijst Claudy aangepast

Hoi Claudy, ik heb belangstelling voor de stekjes van guldenroede en het duizendblad. Ik geloof niet dat ik iets te ruil heb van jouw lijstje, kan wel nog even op zoek of ik nog zaad van de spaghetti pompoen voor je heb. Hier zijn ze vorig jaar wegens onvoldoende voeding overleden ( laten groeien op onbewerkte en ongezonde bodem, eigen schuld).  Als je zelf 100 soorten tomaten hebt weet ik niet of ik nog nieuwe voor je heb, maar op de tomatendag vorig jaar bij Velt heb ik wel veel zaadjes meegenomen. Als je me je lijstje stuurt kijk ik of ik misschien nog andere voor je heb. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Arja, genoteerd

Op 2-4-2024 om 23:17, Tanja65 zei:

Hoi Claudy, ik heb belangstelling voor de stekjes van guldenroede en het duizendblad. Ik geloof niet dat ik iets te ruil heb van jouw lijstje, kan wel nog even op zoek of ik nog zaad van de spaghetti pompoen voor je heb. Hier zijn ze vorig jaar wegens onvoldoende voeding overleden ( laten groeien op onbewerkte en ongezonde bodem, eigen schuld).  Als je zelf 100 soorten tomaten hebt weet ik niet of ik nog nieuwe voor je heb, maar op de tomatendag vorig jaar bij Velt heb ik wel veel zaadjes meegenomen. Als je me je lijstje stuurt kijk ik of ik misschien nog andere voor je heb. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem ze mee! Mijn opkweek (voor in de kas) loopt een beetje achter, dus wanneer je nog zaailingen over hebt van rassen (voorkeur cherry, roma, snacktomaat) die ik minimaal eenmaal in mijn leven geteeld moet hebben , dan houd ik mij aanbevolen.  Ruthje heb ik al wel staan dit jaar, maar daarnaast vooral Amerikaanse selecties (van de firma Whaley).  Van de donsnachtschade krijg je 6 of 7 zaden, van de wonderberry daar krijg je mijn laatste 2 zaden en ik heb 1x een Jaltomato (zwarte bes, smaakt naar combinatie van druif met tomaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Claudy je krijgt van mij ook nog twee zaden spaghettipompoen, ik vond ze vanmiddag nog. Eerlijk gedeeld, ik heb er zelf ook twee gehouden. Ze waren officieel tot 2023 maar ze doen het hopelijk nog, in elk geval het proberen waard. De spaghettipompoen plant heeft het hier vorig jaar niet gehaald, had eerlijk gezegd ook onvoldoende aan de grond gedaan. Ik hoop dit jaar beter, zodat ik weer zaden kan winnen. 

 

Welke soort smeerwortel heb je? Ik heb het voor elkaar gekregen de stek die ik afgelopen keer op de MTFD kreeg te laten overlijden, vraag me niet hoe want het schijnt onkruid te zijn. Maar ik houd me aanbevolen dus. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...