Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druif al helemaal uitgelopen binnen


JesseJ

Aanbevolen berichten

Na een verhuizing heb ik mijn druif (in pot) binnen gezet. Nu is hij echter al helemaal uitgelopen, maar kan hij vanwege de lage temperatuur nog niet naar buiten. Er zijn ook al grote hoeveelheden trossen aanwezig. Moet ik hem nu naar buiten zetten, snoeien of gewoon binnen laten doorgroeien tot hij naar buiten kan? (En zo ja, wanneer kan hij op zn vroegst naar buiten)

 

hetzelfde probleem heb ik met mijn Blauwe bes, deze heeft ook al veel bloemen en wat blaadjes….

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem inderdaad naar buiten gaan zetten, maar het liefst wel een beetje op een beschutte plaats. Dit blad gaat heel snel verwaaien.

 

Als het toch gaat vriezen moeten deze planten snel naar binnen, want vorst kunnen ze niet verdragen. Daarvoor staan ze veel te ver in blad. Heb je misschien een iets warmere plaats waar je ze dan een nachtje kunt zetten? Een schuurtje bijvoorbeeld?

  • Like 3

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Maar heeft het ook gevroren?

En ook als je hem buiten zet, moet je eventueel water en voeding in de gaten houden. Ook te veel water.

Het kan zijn dat de huidige uitlopers met blad afsterven, maar zolang er geen strenge vorst overheen gaat is een druif wat mij betreft een van de meest weerbarstige planten. Loopt wel weer uit. Grote pot of in volle grond, komt vast goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het komt door de combinatie droge lucht + wind. Die bladeren die binnen zijn gevormd, zijn totaal anders van structuur dan bladeren die buiten met allerlei weersinvloeden zijn gevormd. Even wat water geven en tijdelijk beschut tegen de wind wegzetten, ook wel afharden genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...