Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik dacht nog ik heb niet veel problemen met slakken, bij het opruimen van bouwmaterialen kom ik verschillende slachtvelden tegen.

Wie of wat is mijn Hulp?

thumbnail_IMG_4337.jpg.920c04df9c089da0085a551a447cf4b5.jpg

thumbnail_IMG_4336.jpg.d8578bbab2d9e85628f0101f6c12c45a.jpg

dit kan een verklaring zijn

ongeveer 10 cm breed

thumbnail_IMG_4335.jpg.9ced6e8a9e08031d2f4f98d384604429.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Lijkt op het werk van de bruine rat. 

Edit: bruine rat, bosmuis, eikelmuis en zanglijster laten dit soort bergjes leeggegeten slakkenhuizen achter. Gezien het hol denk ik aan de bruine rat. 

Spitsmuizen, egels,  merels, kraaien en de eksters eten ook slakken, maar slopen de huisjes veel meer. 

Deze wijsheden heb ik overigens uit het boek Diersporen, wat hier voor me ligt. Wij noemen het het Poepjesboek, want die sporen staan er ook in. 

• Like 4
Geplaatst:

Wij hebben ze hier ook lopen, soms krijg ik er eentje van de kat van de buren. We wonen in het buitengebied, veel mensen hebben kippen, dus ook kippenvoer. Volgens mij stikt het van de knaagdieren, je doet er weinig tegen. Zolang ze niet in mijn huis komen heb ik er geen problemen mee. 

Geplaatst:

Ik zaaide per toeval sla tussen 2 velden look en heb dit jaar niks slakken gehad in tegenstelling tot vorige jaren. Binnenkort plant ik look met tussenrijen van 25 à 30cm zodat ik er in de lenten telkens een rij sla kan tussenzaaien. Ik zag dat ergens en had zoiets van ah ja, zou die dat daarom doen.

• Like 3
Geplaatst:

da's ambetant, temeer omdat look de tuin toch een jaar bezet. dan heb ik toch graag een beetje opbrengst. Ik maak ook een barrière van eierschalen omdat de kinderen dat zo leuk vinden om te doen.

• Like 1
Geplaatst:

Hier zitten ze ook nog volop. Ze zitten nog in de planten, in de grond, in hoopjes plantenafval, en als ik de droogmolen uitklap, vallen er altijd een paar uit. Overigens wordt het morgen 15 tot 20 graden, en het is lekker vochtig, dus er scharrelt nog van alles rond. 

• Like 1
Geplaatst:

4 dagen geleden nog gestrooid met gif, niet meer gekeken, want de hele tuin ligt vol met bladeren en bij mijn speciebakken niet opgeruimd nog, alleen in de grote tuin zelf, omdat mijn hond daar zijn behoefte doet en met bladeren zie je er niets van. Maar een paar dagen geleden kwam ik ook nog slakken tegen in mijn Heros nog al liefst op poten. Heel hoog in mijn spruiten b.v. En ik heb ook nog een heleboel andere plaag (lees pest) dieren.

• Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst:
Op 12-10-2024 om 13:14, Vrouwholle zei:

Bij “De makkelijke moestuin” shop verkopen ze ook slakkenschrik draad voor bakken van 60x120 en bakken van 1,20x1,20 veel mensen kopen dat en zijn enthousiast.

Moet je wel je bakken vrij hebben staan van “in hangende en overhangende planten want anders gebruiken de slakken dat als bruggetje…😬

Beniewd hoe groot stuk jij dan omheind hebt @gerrit v ?

Geplaatst:
10 minutes ago, gerrit v said:

plaats mijn zaaibakken binnen de de elektrische omheining .werkt super

Ja, maar dan moet je ook wel heel veel ruimte hebben

Geplaatst:

Heb deze al iets eerder gemaakt

Bij zonnig en droog weer regelmatig de grond schoffelen ,zo verdroog je de eitjes 

Wanneer de grond eenmaal slak en eitjes vrij is .laat de elektroden band zomer en winter onder spanning staan

Zo kunnen de slakken er niet meer in

• Like 1
  • 4 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb last van slakken. Nu al. En niet buiten maar binnen. Ze hebben al 2 komkommers en 1 courgette op. Ik wil nl vrij grote planten hebben zodat ze hopelijk wat veiliger zijn voor de slakken buiten. Geen rekening ermee houdende dat ze ook wel eens binnen konden zitten…. Alles schoongemaakt. Zit al dagen te loeren (is nl zaterdag gebeurd) naar de slakken, maar kan ook helemaal niets vinden! Heb sinds gisteren ook geen nieuwe slakkensporen… misschien per ongeluk opgezogen? Misschien weer naar buiten? Ik heb dit een maand geleden ook gehad. Zwarte voetenveegmat, dus slakkensporen zijn heel goed te zien. Maar toen had ik nog geen planten. Maar het is nu dus weer terug of weer weg, want gisteren en vandaag geen sporen. Zal ik binnen maar wat korrels strooien? Heb liever geen hijgende slakkenzombies binnen om eerlijk te zijn… andere tips?

Ik heb geen idee…. Kennelijk zijn mijn zaailingen nergens veilig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...