Christine Geplaatst: 25 maart 2024 Geplaatst: 25 maart 2024 Vorig jaar heb ik een kruisbes Lady Late gekocht. Volgens bijbehorend kaartje moest ik deze tussen december en maart snoeien. De letterlijke tekst was, draagt op 1 jarig hout, grondscheuten wegnemen en verticale oude takken wegknippen tot 10cm boven de grond. Zodoende heb ik dat dus gedaan en waar eigenlijk al mijn planten weer enig teken van leven vertonen, is de kruisbes nog steeds een op het oog dood stronkje. Moet ik gewoon nog geduld hebben of is deze afgeschreven? Quote
Stan W Geplaatst: 25 maart 2024 Geplaatst: 25 maart 2024 Voorzichtig wat bast wegkrabben met je nagel of een mesje. Als je daaronder groen cambiumweefsel ziet zitten, dan leeft het struikje nog volop. 1 Quote
Zonta Geplaatst: 26 maart 2024 Geplaatst: 26 maart 2024 Mijn Lady-late is ook als enige kruisbes nog in winterslaap.. dus dat geeft misschien wat hoop! (de bast-krab-truc moet ik zelf ook maar eens gaan doen) 1 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 26 maart 2024 Geplaatst: 26 maart 2024 Indd een hele handige truc ik heb wel 20 frambozen variteiten en 1tje lijkt ook zo goed als dood maar toch is die nog groen onder de barst sommige planten / struiken komen pas later op gang. 1 Quote
Christine Geplaatst: 26 maart 2024 Auteur Geplaatst: 26 maart 2024 Ik had nog een beetje hoop door de reactie van @Zonta , maar na even aan de bast gekrabd te hebben vrees ik dat het niet veel meer is. Misschien maar met het eerstvolgende tuincentrum bezoek een nieuwe uitzoeken, tot die tijd geeft ik em nog even de tijd. Quote
MSDG Geplaatst: 27 maart 2024 Geplaatst: 27 maart 2024 Als de wortels nog intact zijn, willen ze nog weleens met nieuwe scheuten uitlopen. Echter is er met de natte winter hier ook veel aanplant gesneuveld en verbaasd me niets als struikjes er ook niet lekker op zijn gegaan… 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Christine Geplaatst: 28 maart 2024 Auteur Geplaatst: 28 maart 2024 @MSDG hij zit nog goed geworteld dus daarom laat ik het nog even staan. Meestal als plantjes echt dood zijn trek ik ze zo uit de grond, maar deze nog niet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.