Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Genieten zo'n moestuin!

Senna

Aanbevolen berichten

Heerlijk, zo in de aarde wroeten! Vandaag heb ik wat pootaardappeltjes geplant (8 stuks), en ik kon het niet laten om 2 schattige paksoi plantjes mee te nemen

De doperwten, tuinbonen en kapucijners doen het geweldig, ben nu nog bezig om thuis de spercieboontjes en spruitjes voor te kweken. Het beginnen ook al echte plantjes te worden, zo leuk! Wist niet dat het zo leuk was om eigen groente te kweken, terwijl ik al 16 jaar een achtertuin heb waar ik alleen maar sierplanten heb staan.

Dit jaar komen er wel weer allerlei tuinkruiden te staan en wat tomaten, mijn tuin ligt op het zuiden en vorig jaar (voor het eerst) heb ik gemerkt dat vooral de tomaten dat heerlijk vonden. Ik had gele tomaten geplant, en heerlijk dat ze waren! Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. De opbrengst was zo groot ( en dat van 2 planten) dat ik er een aantal malen een heerlijke tomatensaus van heb gemaakt. Zag er wel wat typisch uit, zo'n gele tomatensaus, maar wat was tie lekker!

Ik ben alleen een beetje bang voor de slakken, wanneer komen die slopertjes zo'n beetje in aktie? Ik ben wel iedere dag op mijn volkstuin te vinden, maar ik weet, 1 nacht kan genoeg zijn om de hele boel te slopen. En ik wel best wat afstaan aan de fauna, maar 't moet niet te gek worden

o, en wat ik ook nog even wil zeggen..ik lees heel veel,maar kan (nog) weinig tips geven, dus ik hoop dat jullie dat niet vervelend vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slakken zijn nu al actief. Maar vooral als het wat vochtig is, dan glijden ze wat lekkerder en sneller naar die heerlijke plantjes van je toe...

Wat plankjes neerleggen... kruipen ze overdag onder en dan kan jij ze er lekker onder weg plukken en deporteren vóórdat ze groot, groter en megagroot worden en veel, heel veel eitjes gaan leggen voor nog meer en meer slakken. Elders op dit forum ook veel tipz tegen slakkenvraat. Gewoon iets kiezen wat bij jou past.

Deze kudde vond ik onder plastic onderschotel... Scheelt me in 1x rapen toch alweer gelijk stuk of 15 slakken

100291344461334603488.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nee ik denk niet dat er iemand is die dat erg vindt hoor, we zijn allemaal bij het begin,begonnen, ik ben ook pas een jaar bezig,en leer nog steeds hier. Toch een vraag aan jou,omdat je schrijft dat je zulke lekkere tomaten had, heb jij de eerst bloemetjes[vruchtknopjes] weggehaald? en getopt?

Ja dat had ik gedaan. Ook ergens gelezen haha! Of had ik dat beter niet kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...