Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Rare plekken en dode blaadjes

HansK

Recommended Posts

Verbrand kan hij niet zijn, maar 1 van mijn tomatenplanten laat zijn onderste takjes zakken en heeft wat rare wittige plekjes op de stam. Stond gewoon bij de anderen. Heb hem zolang in quarantaine gezet, maar raden jullie me aan om deze plant te behouden of weg te doen? Boven wat jullie op de foto zien zijn het stammetje en de bladeren namelijk gewoon gezond!

img407584821334835722.jpg

Ik heb geen idee, maar dat witte doet me wel weer snel aan meeldauw denken.. geen idee waarom.

Maar als je nog meer dan genoeg anderen plantjes hebt.. zou ik geen risico nemen en hem weg doen

Of als het topje nog gezond is, dat je het topje van de plant nog zou kunnen stekken, maar dan zou ik wel voor de zekerheid die stek wel even apart houden.. Je weet natuurlijk nooit of die 100% gezond is

Ik zou ook geen risico lopen en de plant kiepen. Ik zou ook denken aan meeldauw, maar gezien de bladeren die zo hangen... Ik hoop niet voor je dat het Phytophtora is. Hebben je planten erg vochtig gestaan (of een hoge luchtvochtigheid gehad)?

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Oke: wit en slappe bladeren. Maar wat mij het meeste opvalt is de voet van de plant , net boven de aarde. Dat ziet er niet best uit. Weggooien. De anderen meer licht en lagere temperaturen geven. Ding is ook wel erg lang geworden hoor. ( zwak )