manolito Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Ik heb een paar weken geleden een citroenboompje aangeschaft, vorig jaar al wilde ik heel graag een citroenboompje en nu liep ik er 4 weken geleden tegen aan, dus meegenomen. Nu meen ik mij te herinneren hier ergens gelezen te hebben datje ze in Nederland niet in de klei mag laten staan waarin ze (vaak) staan als je ze koopt. Na verschillende keren zoeken kan ik het niet meer terugvinden en ook googlen leide nergens toe, alleen maar heel veel verschillende adviezen en de meesten spreken elkaar tegen. Dus mijn vragen: Moet ik de grond vervangen en zo ja, met wat? Heeft iemand verder nog ervaring en tips voor de verzorging van deze plant? Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Beetje ongewoon model heeft deze op een rek gezeten en heb je hem daar vanaf gehaald ?Persoonlijk omdat dit niet echt bv model op stam is zou ik hem terug op b een bamboe rek zetten, lijkt mij mooier.Zou hem voorlopign ook nog niet buiten zetten, ook omdat er bloem inzit volgens mij nu tekoud nog buiten.Aarde vervangen zou ik niet doen, ik heb nog nooit gehoord van een plant die niet in juiste grond staat als hij verkocht wordt.Tijdig verpotten zou ik wel doen maar niet nu direkt, ze verbruiken veel voedsel.Citrus bomen zijn zowiezo wel erg leuk Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manolito Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Er stonden drie plastic buizen in die pot die als een wigwam bij elkaar waren gebonden, en daar waren de takken omheen getrokken en vast aan gemaakt dus hij heeft idd een rare vorm nu, was nog erger vandaar dat ik hem losgeknipt heb. Als ik hem zou verpotten later, wat moet ik dan voor grond hebben? Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Een goede potgrond met een deel zand erdoorheen (gewoon metzelzand)Waneer nu je aarde in de pot veel klei bevat, moet je extra opletten dat de grond niet vochtig blijft,steeds waneer bovenlaag beetje droog aanvoelt pas weer scheut water geven. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manolito Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Super bedankt! Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Maar die klei is wel goed hoor in ieder geval. Gevaar voor te vochtig is dan wel wat groter, maar ze houden van klei ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Ik zit er over na te denken om ook een citroen boompje te kopen, ik wil er al wel een waar vruchten aan kunnen komen dus geen heel jonge plant.Nu heb ik al zitten zoeken en ik kom ze tegen van ronde de 25 euro tot 250 euro wat is een beetje een normale prijs denken jullie? En waar zou ik nog meer rekening mee moeten houden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 citus houd van lemige zurige tot neutrale grond. kalk ik uit den boze!! gieten met regenwater!!volgens mij is er speciale citrus potgrond verkrijgbaar.bij het overwinteren kunnen ze erg gevoelig zijn voor schildluis. winter temp. ongev. 10 graden en veel licht.het kost veel moeite maar als ze bloeien, geur explosie. en ja, ze zijn prijzig. groet van wim Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Winters Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Ik ben ook zo gek van citrusplantjes.Ik gebruik mediterrane potgrond. En citrusmest (pokon), alleen nu niet, want ze zijn in winterrust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 interessante website is citrusbali. veel info over citrus die wat tot redelijk wat vorst kunnen verdragen. groet van wim Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 22, 2015 Share Posted January 22, 2015 Ik heb er een gekocht via Marktplaats, prijs viel mee.Het is al een redelijk formaat en er hangen al citroenen aan.Advies van de verkoper nu koel wegzetten in het voorjaar overpotten en dan buiten op een zonnige plek zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts