Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Citroenboompje, hoe en wat...


manolito

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar weken geleden een citroenboompje aangeschaft, vorig jaar al wilde ik heel graag een citroenboompje en nu liep ik er 4 weken geleden tegen aan, dus meegenomen.

 

img481739031334869078.JPG

 

Nu meen ik mij te herinneren hier ergens gelezen te hebben datje ze in Nederland niet in de klei mag laten staan waarin ze (vaak) staan als je ze koopt. Na verschillende keren zoeken kan ik het niet meer terugvinden en ook googlen leide nergens toe, alleen maar heel veel verschillende adviezen en de meesten spreken elkaar tegen.

 

Dus mijn vragen:

 

Moet ik de grond vervangen en zo ja, met wat?

 

Heeft iemand verder nog ervaring en tips voor de verzorging van deze plant?

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje ongewoon model heeft deze op een rek gezeten en heb je hem daar vanaf gehaald ?

Persoonlijk omdat dit niet echt bv model op stam is zou ik hem terug op b een bamboe rek zetten, lijkt mij mooier.

Zou hem voorlopign ook nog niet buiten zetten, ook omdat er bloem inzit volgens mij nu tekoud nog buiten.

Aarde vervangen zou ik niet doen, ik heb nog nooit gehoord van een plant die niet in juiste grond staat als hij verkocht wordt.

Tijdig verpotten zou ik wel doen maar niet nu direkt, ze verbruiken veel voedsel.

Citrus bomen zijn zowiezo wel erg leuk

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stonden drie plastic buizen in die pot die als een wigwam bij elkaar waren gebonden, en daar waren de takken omheen getrokken en vast aan gemaakt dus hij heeft idd een rare vorm nu, was nog erger vandaar dat ik hem losgeknipt heb.

 

Als ik hem zou verpotten later, wat moet ik dan voor grond hebben?

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede potgrond met een deel zand erdoorheen (gewoon metzelzand)

Waneer nu je aarde in de pot veel klei bevat, moet je extra opletten dat de grond niet vochtig blijft,

steeds waneer bovenlaag beetje droog aanvoelt pas weer scheut water geven.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik zit er over na te denken om ook een citroen boompje te kopen, ik wil er al wel een waar vruchten aan kunnen komen dus geen heel jonge plant.

Nu heb ik al zitten zoeken en ik kom ze tegen van ronde de 25 euro tot 250 euro wat is een beetje een normale prijs denken jullie? En waar zou ik nog meer rekening mee moeten houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

citus houd van lemige zurige tot neutrale grond. kalk ik uit den boze!! gieten met regenwater!!

volgens mij is er speciale citrus potgrond verkrijgbaar.

bij het overwinteren kunnen ze erg gevoelig zijn voor schildluis. winter temp. ongev. 10 graden en veel licht.

het kost veel moeite maar als ze bloeien, geur explosie. en ja, ze zijn prijzig.

 

groet van wim

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...