Eva Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 gisteren deze wortel uit mijn tuin gespit.ik heb een stukje wortel geproefd en hij is scherp!hij geeft ongeveer dezelfde sensatie op de tong als een heel pittige radijs.Nu mijn vraag:kan iemand me vertellen wat het is?ik heb het vermoeden dat het de mierikswortel is maar weet het absoluut niet zeker..... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Groeide dat loof al boven de grond?Ik heb mierikswortel, ik zal eens kijken hoe die er nu uitziet. (is pas het 1e jaar dat ik mierikswortel teel, dus weet nog niet hoe dat er uit ziet als hij net bovenkomt). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Ziet er beetje uit als artesjok of kardoen al herken ik de puntjes boven aan niet mischien afgestorvenblad dat je nu nerven ziet, als dat het is, is het een vaste plant dat zou ik terug zetten Quote Players only love you when they're playing.
Eva Geplaatst: 24 januari 2011 Auteur Geplaatst: 24 januari 2011 nee, artisjok of kardoen is het zeker niet.eind vorig jaar heb ik gezien wat voor blad het had..het leek erg op ridderzuring maar dan zonder rood aangelopen nerven.ik had een zuringachtige bloei verwacht maar er kwamen helemaal geen bloemen uit!ook had het niet de kenmerkende zuring geur... Quote
Eva Geplaatst: 24 januari 2011 Auteur Geplaatst: 24 januari 2011 Groeide dat loof al boven de grond?Ik heb mierikswortel, ik zal eens kijken hoe die er nu uitziet. (is pas het 1e jaar dat ik mierikswortel teel, dus weet nog niet hoe dat er uit ziet als hij net bovenkomt). als je misschien even kan kijken? dat zou heel fijn zijn!dit loof zat verscholen tussen heel veel (!!!) onkruid dus het is waarschijnlijk dat jouw loof nog onder de grond zit Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 We hebben een match! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
liesbethspreeuw Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Dat is absoluut mierikswortel. Heb je er nog meer staan? Gewoon laten staan. Ze lopen weer uit. Raspen en met bijv. mayonaise of crème fraîche een saus van maken. Lekker bij vlees, vis, aardappelen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Het jonge verse blad kan men gebruiken in salades en ook een broodje gerookte makreel is prima maatjes met dit blad, een ware lekkernij.( Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Dat is absoluut mierikswortel. Heb je er nog meer staan? Gewoon laten staan. Ze lopen weer uit. Raspen en met bijv. mayonaise of crème fraîche een saus van maken. Lekker bij vlees, vis, aardappelen.Ook heerlijk bij (gerookte) zalm.Leuk spul! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2011 Geplaatst: 24 januari 2011 Woekert wel aardig sterk. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 25 januari 2011 Auteur Geplaatst: 25 januari 2011 Bedankt voor de moeite Jorieke! en ook nog eens een positieve bevestiging van liesbethspreeuw...super jongens! maar nu...ik heb de planten weer in de grond gezet... met afgebroken wortels en al. zullen ze het overleven? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 januari 2011 Geplaatst: 25 januari 2011 Volgens mij zijn dat planten waarvan een flintertje van de wortel nog weer uit zou lopen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eva Geplaatst: 25 januari 2011 Auteur Geplaatst: 25 januari 2011 oh....nou ja, dan zal ik flink veel mierikswortelsaus moeten maken Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.