Geplaatst: 20 april 20241 j Aan deze perenboom is schade aan blad en bloesem ontstaan. Weet iemand wat het is? Er is niks te zien aan de bast.
Geplaatst: 20 april 20241 j Geen expert maar vermoed dat het komt door de koude nacht die er geweest is, hier hebben bij mij veel bomen en enkele fruit struiken allemaal schade aan het nieuwe blad opgelopen tijdens de nachtvorst.
Geplaatst: 20 april 20241 j Mee eens, perenschurft. Een gevolg van het natte weer. Verspreiding van de ascosporen afkomstig van het afgevallen blad van vorige herfst. Gevallen blad opruimen dus, groenton.
Geplaatst: 21 april 20241 j Aan de hand van de foto denk ik ook perenschurft, ook al heb ik zelf op de kwekerij ook wat bladschade gezien met zwarte verkleuring door de hagel en harde wind. Maar dat was dan zonder het opkrullen van het blad, maar rondom gaten en scheuren. Dus iets ander schadebeeld. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.