starter Posted April 30, 2024 Share Posted April 30, 2024 Sinds vorig jaar heb ik een hazelnoot boompje in pot. Alleen een paar van de bladeren zijn verkleurd heeft iemand een idee wat dit is? En wat je kan doen of hoef je er niks aan te doen? En ik heb vorig jaar geen hazelnootjes gehad zijn deze "bloemen" hetgene waar de hazelnoot uitkomt? Zie foto. En de boom ziet er nu zo uit. Moet ik deze snoeien of gewoon zo laten groeien? En als er überhaupt tips zijn dan zijn ze enorm welkom! Alvast heel erg bedankt! Het is mijn eerste noten boompje vandaar de vragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted May 1, 2024 Share Posted May 1, 2024 Over dat vlekje zou ik mij niet druk maken. Plant ziet er verder gezond uit. Bij hazelnoten krijg je alleen een goede vruchtdracht door kruisbestuiving. Dat betekent dat er genetisch verschillende hazelnoten in de buurt moeten staan. Zaailingen zijn genetisch verschillend dus geschikt voor kruisbestuiving. Tijdens de bloei moet het niet te veel regenen anders weinig bestuiving. Zo'n pot is verre van ideaal, hazelnootstruiken worden meestal in de volle grond gekweekt. In de volle grond worden het echter flinke struiken en niet iedereen heeft daar plek voor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidenvrouwtje Posted May 1, 2024 Share Posted May 1, 2024 Ik heb zelf een soort die geen 2e plant nodig heeft. Iedere herfst iets meer nootjes. Zou hem zeker niet in een pot laten groeien. Je beperkt wel heel erg de wortels zeker bij een hazelnoot. Verder weet ik niet wat je met bloemen bedoelt? Want dat heeft tie in het vroege voorjaar al gedaan voor er blad aan kwam. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hazelaar_(plant) Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts