hihamiriam Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Zoals de titel al zegt, wanneer mag mijn gezaaide lavas naar buiten. Het zijn al flinke plantjes aan het worden. Inmiddels heb ik mijn tuintje aangepast zodat ik er zelf gezaaide kruiden en makkelijke groente e in kan doen. Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Mijn lavas in de volle grond staat alweer een halve meter hoog....dus ik denk dat het best wat kou/temperatuursschommelingen kan hebben.Hoe groot is 'al flinke plantjes'? Quote
hihamiriam Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Een centimeter of 10, 15. Het ben ging ook al echt naar maggi te ruiken. :thumbu Quote
geedee Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Lavas kan naar buiten....de meeste kruiden trouwens....ik heb peterselie, dille, bieslook en oregano al een paar weken buiten staan, de lavas en de basilicum kunnen nu ook. Quote
Marinus Ros Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 en de basilicum kunnen nu ook. Dan maar hopen dat het niet meer even gaat vriezen want dan ben je er wel aan voor je moeite. Bieslook en origano staan hier gewoon al jaren in de volle grond zonder enig probleem. Dille wordt elk jaar opnieuw gezaaid, peterselie en kervel zijn tweejarigen en die overleven ook prima buiten. Lavas overwintert hier overigens probleemloos ook al zie je hem soms helemaal niet meer.... Ik dacht trouwens dat die gewoon winterhard was maar ik kan het fout hebben. (Ze noemen dat toch niet voor niks doorlevende selder, toch? ) Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Klopt, lavas is gewoon een vaste plant die in de grond overwintert. Quote
geedee Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 en de basilicum kunnen nu ook. Dan maar hopen dat het niet meer even gaat vriezen want dan ben je er wel aan voor je moeite. Klopt helemaal Marinus...ik moet natuurlijk wél even opletten...niet iedereen woont bij mij in de straat natuurlijk ....hier gaat het de komende 2 weken niet meer vriezen....blijft nachts > +8 graden....basilicum vriest snel dood inderdaad. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.