Jump to content

Velt Zwolle plantjesdag 4 mei

Tanja65

Recommended Posts

Het was een leuke verrassing om jullie tegen te komen, Tanja!  Verder lekker rondgestruind, het is zo'n relaxte plek. Geluncht en drie soorten munt gekocht en leuke kipjes en alpaca's en schaapjes gezien. 

PXL_20240504_115612362.thumb.jpg.8e2e3383d2133ad4e4bc2ce04a8af929.jpg

• Like 1

@bonnie f je hebt niet echt heel veel gemist. Het was best leuk, en mega druk ook, en lekker weer met zelfs eventjes een bandje. Maar inhoudelijk weinig bijzonders. De enige stand met onderscheidende plantjes was die met ‘70’ soorten munt - waarvan ze er pakweg 15-20 hadden staan. Verder vooral heel veel van wat je prima zelf kunt zaaien en ongetwijfeld ook doet. Voor liefhebbers van bloemen was er nog wat dalia werk en aan het begin een hele grote stand met vaste planten. Wij hadden er eigenlijk meer van verwacht, en hebben alleen maar een potje met slaatjes gekocht van een soort dat we niet kenden. En een Velt-boek met recepten van groentenspreads.  Maar zet 24 augustus in je agenda, dan doen ze weer een tomatendag en die was vorig jaar echt subliem. 

@Arjawas echt leuk om jullie daar tegen te komen! En ja, wij ook gelunched daar. Dat kunnen ze wel, lekkere dingen maken! En zoveel creatiefs ook in de Kas, daar gaan mijn handen van jeuken. Ik heb vooral foto’s gemaakt ter inspiratie. 

Edited by Tanja65
  • Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

6 hours ago, Tanja65 said:

mega druk

Ik vond het niet heel druk overkomen, er waren lekker veel mensen, en omdat het goed weer was kon alles buiten heel ruim opgezet worden. 

Hebben jullie de kipjes nog gezien? Zulke mooie beestjes, geen idee welk ras, helaas ook geen foto genomen. Maar als je ze ziet ben je zo overtuigd 😇

Toen wij aankwamen, kwart over elf of half twaalf denk ik, kon je over de hoofden lopen, en werden we ook naar een ander parkeerterrein gedirigeerd.  Wij kwam elkaar tegen toen wij al weer op de terugweg waren, en toen we bij de auto kwamen was dat hele terrein al weer vrijwel leeg. Maar zelfs om half twaalf waren er ook al kraampjes die sommige dingen al niet meer hadden. Ik denk dat de grote drukte echt in de ochtend was.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *