Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien in pot


starter

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal soorten aardbei plantjes. Enkeldragers en doordragers. Nu wil ik deze in pot gaan kweken. En heb een paar vraagjes. 

 

Welke potmaat is het beste voor deze planten en maakt het ook uit voor welk ras het is? (En welke diameter pot?) Ik wil graag 1 plantje per pot. 

 

En heb moestuin grond gekocht moet ik deze ook al meteen bemesten? (Heb pokon mest voor klein fruit)

 

En is het slim om alle uitlopers te verwijderen nu?

 

1 plant heeft heel licht groen blad weet iemand wat dat kan zijn? En bij een andere krult het blad wat naar beneden. 

 

En als laatste sommige aardbei plantjes zijn al best groot met blad. Moet ik deze gewoon laten gaan/hangen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Aardbeien wortelen niet diep zo’ n 15/20 cm. Hou daar dus rekening mee met je pot. En ze houden van een beetje zurige grond.. wat bosgrond met humus/ bladaarde. Ze willen ook genoeg water maar je moet ze niet verzuipen. Lelijk blad kan je afknippen. Van wanneer zijn de planten? 
Heel licht groen kan een gebrek zijn of is het een andere soort of…een foto is handig.

aangepast door appelvrouw
  • Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...