starter Posted May 5, 2024 Share Posted May 5, 2024 Ik heb een aantal soorten aardbei plantjes. Enkeldragers en doordragers. Nu wil ik deze in pot gaan kweken. En heb een paar vraagjes. Welke potmaat is het beste voor deze planten en maakt het ook uit voor welk ras het is? (En welke diameter pot?) Ik wil graag 1 plantje per pot. En heb moestuin grond gekocht moet ik deze ook al meteen bemesten? (Heb pokon mest voor klein fruit) En is het slim om alle uitlopers te verwijderen nu? 1 plant heeft heel licht groen blad weet iemand wat dat kan zijn? En bij een andere krult het blad wat naar beneden. En als laatste sommige aardbei plantjes zijn al best groot met blad. Moet ik deze gewoon laten gaan/hangen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 6, 2024 Share Posted May 6, 2024 (edited) Aardbeien wortelen niet diep zo’ n 15/20 cm. Hou daar dus rekening mee met je pot. En ze houden van een beetje zurige grond.. wat bosgrond met humus/ bladaarde. Ze willen ook genoeg water maar je moet ze niet verzuipen. Lelijk blad kan je afknippen. Van wanneer zijn de planten? Heel licht groen kan een gebrek zijn of is het een andere soort of…een foto is handig. Edited May 6, 2024 by appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts