Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoenen planten


MCE

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik oa. een vraag heb over mijn pompoenen, maar ook omdat ik nog veel meer dingen geplant heb waar ik waarschijnlijk ook wel wat vragen over ga krijgen.

 

Ik heb binnen een paar weken terug pompoenzaden in potjes gestopt. Deze zaden hebben we zelf uit een eetbare pompoen gehaald en laten drogen. Vrijwel alle zaadjes zijn opgekomen en de pompoenen zijn nu meer dan een meter lang.

 

Nou mijn vraag, er komen meerdere knoppen aan de pompoenen. Moeten deze eraf gehaald worden of is het beter ze gewoon te laten zitten. Graag hoor ik jullie reactie.

 

Alvast dank daarvoor.

 

Marjolein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent echt heel vroeg. Het is nog te koud buiten voor pompoen dus je moet ze voorlopig nog binnen houden of voorzichtig in een kas planten. Ik heb geen kas en ik wacht dan ook tot begin mei met het zaaien van mijn pompoen en courgette. Dan kunnen ze half mei naar buiten maar ook dan houd ik de nachttemperatuur goed in de gaten. Ik dek ze als nodig af.

Jouw planten zijn nu nog te zwak om te bloeien en dat zullen ze waarschijnlijk ook blijven tot ze naar buiten kunnen en ook dan is nog maar de vraag of het goed komt. Binnen is het iets te warm en waarschijnlijk niet licht genoeg. Niet goed voor planten.

Ik weet best dat je gehecht raakt aan je plantjes maar mijn advies is: wed op 2 paarden en zaai vast opnieuw. Lukt het niet met wat je nu hebt, dan lukt het met de nieuwe planten.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...