Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eitjes in de spinazie


Sovreze

Aanbevolen berichten

Vd week mijn eerste spinazie geoogst, maar werd verrast door de soms grote hoeveelheid ronde, witte/doorzichtige eitjes die waren afgezet aan de onderkant van de spinazie bladeren. De ouders van deze eitjes hebben zich laten zien, maar ken ik als de wortelvlieg. Waarom legt een wortelvlieg (zo'n oranje, slanke, hoogpotig vliegje) eitjes in mijn spinazie en niet bij mijn wortels? Heb ik de vlieg dan goed afgeschrokken met de uien die om de wortels zijn geplant en nemen zij de spinazie als 'second-best' of word ik hier in verwarring gebracht? Ik heb al gekeken naar de bietenvlieg, maar die heb ik niet gezien in de tuin en de eitjes lijken daar niet op (die zijn langwerpig).

 

Iemand die me opheldering kan geven?

De spinazie heeft na schoonmaken prima gesmaakt hoor, daar niet van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet de wortelvlieg is kan ik het beestje niet goed thuisbrengen, maar ik heb eindelijk te foto's.

Dit is iig het vliegje dat 'de wacht' lijkt te houden bij de eitjes. laat zich niet wegjagen

 

DSC_9480.jpg

 

DSC_9484.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...