Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een vraag ik heb in wat potten aarbei planten en er zit moestuin aarde in en hydrokorrels. Maar de potten blijven na water geven nat (alleen om de plant zelf heen) en als ik dieper kijk ook. 

Ik heb ze al overgepot in andere aarde en ook de aarde los gelaten niet te hard aangedrukt maar toch blijft het probleem. 

(En op dagen zoals vandaag neem ik aan dat ze weer nieuw water moeten hebben?(

Ook heb ik een paar dagen geen water gegeven maar het droogt niet op. Heeft iemand een idee hoe dat kan of wat ik eraan kan doen?

Geplaatst:

Niet helemaal voor mij duidelijk of de hydrokorrels op de bodem liggen, of door de aarde heen gemixt zitten.

Ook heb ik een paar dagen geen water gegeven maar het droogt niet op.

Zelf heb ik mijn aardbeien in bakken nog maar 2x water gegegeven dit jaar, en dat was vandaag en ergens vorige week een keer.

Dan de vraag zijn het volwassen planten, of nog maar pas neer gezette stekken?  Als het het laatste is, dan zullen ze in het begin niet veel nodig hebben.
Maar naar mate de zomer verder verloopt, en er meer blad geproduceerd wordt, zal er ook vele malen meer getranspireerd worden door bladeren, waardoor de bakken dan wel sneller zullen uitdrogen. Tegen die tijd giet ik de aardbeien met warme dagen dagelijks.

Geplaatst:

Wat Rorror zegt! Zeker bij jonge planten.

Toch nog de vraag, zitten er gaten onder in de pot voor het afwateren?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Ja er zitten gaten in de potten. En onderin hydrokorrels 1 a 2 cm ongeveer. En de aarde blijft nat om de plant heen. 

Nu ben ik ze vergeten binnen te zetten en het heeft hier zo hard geregent dat ik vrees dat de aarde helemaal niet meer droogt ... het loopt iig wel goed af via de gaatjes onderaan heb ik nu kunnen zien. Iemand hier een tip voor?

Geplaatst:

Waarom maak je je er zorgen over? Zien je planten er slecht uit ? 
Een foto zou je vraag wat verduidelijken 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Als t nog nat is.... geen water geven

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.