Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Forum leden,

Wie heeft er ervaring met watermeloen ?

Ik heb ze inmiddels gezaaid in potgrond, ze staan in de vensterbank.

De diepte van mijn bakjes zijn 5 cm.

Hoeveel licht, water en ruimte moeten watermeloenen eigenlijk hebben ?

En wanneer kunnen ze in de kas ?

Ik zie graag jullie reactie's tegemoet,

Posted

Welkom!

Watermeloenen zaai je idd. binnen voor. Ze groeien in het begin best snel dus als ze echte blaadjes hebben (de bladeren na de kiemblaadjes) zou je ze voorzichtig in een groter potje kunnen zetten.

Ze willen zoveel mogelijk licht en warmte hebben. Half tot eind mei zou ik ze in de kas zetten al denk ik dat er zat mensen zijn die het al wat eerder doen. Tijdens het kiemen mag de temperatuur best hoog zijn, als het plantje er eenmaal is kan het iets koeler maar liever niet onder de 15 graden

Ze willen wel een slok water, mogen niet droog staan maar zeker niet zo veel water als komkommers. Dat gaat niet goed.

Ook wat voeding vinden ze niet vervelend.

Ga je ze straks in de volle grond zetten of in een pot/emmer?

Je kan nu al proberen om de grond zo warm mogelijk te maken. Afdekken met plastic, verteerde stalmest of een grote schep onrijpe compost in het plantgat onderscheppen, dan gaat dat lekker broeien

In de buitenteelt lukt het alleen als ze heel beschut staan, veel zon krijgen en het een goede zomer is.

S6!